Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/27754
Başlık: Monolojik ve diyalojik öğretim yapan iki fen bilimleri öğretmeninin kavramsal öğretimlerinin kıyaslanması
Diğer Başlıklar: The comparison of one monologic and one dialogic science teacher regarding conceptual teaching
Yazarlar: Turhan, Emine Büşra
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
Kılınç, Ahmet
Anahtar kelimeler: Monolojik
Diyalojik
Öğretim söylemi
Fen bilimleri öğretmeni
Monologic
Dialogic
Teaching discourse
Science teacher
Yayın Tarihi: 8-Haz-2021
Yayıncı: Bursa Uludağ Üniversitesi
Atıf: Turhan, E. B. ve Kılınç, A. (2021). "Monolojik ve diyalojik öğretim yapan iki fen bilimleri öğretmeninin kavramsal öğretimlerinin kıyaslanması". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 624-657.
Özet: Yapılan kıyaslamalı durum çalışmasının amacı monolojik (öğretmen merkezli) öğretim yapan bir Fen Bilimleri öğretmeni ile diyalojik (öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci etkileşimine dayanan) öğretim yapan bir Fen Bilimleri öğretmenini kavram öğretimi ile ilgili çeşitli değişkenler açısından kıyaslamaktır. Bu amaçla bir öğretmen eğitimi projesi kapsamında Bursa ilindeki bir ortaokulda görev yapan toplam dokuz öğretmenin birer derslik video kayıtları incelenmiş ve bu kayıtlar söylem kalitesi açısından puanlanmıştır. Bu puanlama sonucunda monolojik ve diyalojik olarak puanlanan iki öğretmen seçilmiş ve öğretmenlerin video kayıtları kavramsal öğretim ile ilgili üç parametre (1- kavramsal öğretim sıralaması, 2) kavramsal öğretim çerçeveleri, 3) kavramın dil odaklı açılımı) üzerinden detaylı bir analize tabii tutulmuştur. Çalışma sonuçlarına bakıldığında belirtilen üç parametre açısından monolojik ve diyalojik öğretmenler arasında farklılıklar olduğu ve diyalojik öğretmenin monolojik öğretmene nazaran etkili bir kavram öğretimi yaptığı gözlenmiştir.
This present comparative case study aimed to compare two science teachers, one monologic (teacher-centered) and one dialogic (student-teacher, student-student interactional), in terms of the several variables regarding conceptual teaching. For this purpose, the video recordings of nine science teachers working in the same middle school in Bursa were analyzed and evaluated in terms of discourse quality. At the end of this stage, one monologic and one dialogic teacher was selected, and the videos of these teachers were analyzed in detail in terms of three parameters: 1. Conceptual teaching sequence, 2. Conceptual teaching frameworks, 3. Language-oriented conceptual expansion. The results showed that there were differences between the monologic and dialogic teacher and that the dialogic teacher conducted more effective conceptual teaching when compared to the monologic one.
URI: https://doi.org/10.19171/uefad.801941
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1316556
http://hdl.handle.net/11452/27754
ISSN: 2667-6788
Koleksiyonlarda Görünür:2021 Cilt 34 Sayı 2

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
34_2_5.pdf479.44 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons