Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27754
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTurhan, Emine Büşra-
dc.date.accessioned2022-07-06T13:14:23Z-
dc.date.available2022-07-06T13:14:23Z-
dc.date.issued2021-06-08-
dc.identifier.citationTurhan, E. B. ve Kılınç, A. (2021). "Monolojik ve diyalojik öğretim yapan iki fen bilimleri öğretmeninin kavramsal öğretimlerinin kıyaslanması". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 624-657.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.801941-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1316556-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27754-
dc.description.abstractYapılan kıyaslamalı durum çalışmasının amacı monolojik (öğretmen merkezli) öğretim yapan bir Fen Bilimleri öğretmeni ile diyalojik (öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci etkileşimine dayanan) öğretim yapan bir Fen Bilimleri öğretmenini kavram öğretimi ile ilgili çeşitli değişkenler açısından kıyaslamaktır. Bu amaçla bir öğretmen eğitimi projesi kapsamında Bursa ilindeki bir ortaokulda görev yapan toplam dokuz öğretmenin birer derslik video kayıtları incelenmiş ve bu kayıtlar söylem kalitesi açısından puanlanmıştır. Bu puanlama sonucunda monolojik ve diyalojik olarak puanlanan iki öğretmen seçilmiş ve öğretmenlerin video kayıtları kavramsal öğretim ile ilgili üç parametre (1- kavramsal öğretim sıralaması, 2) kavramsal öğretim çerçeveleri, 3) kavramın dil odaklı açılımı) üzerinden detaylı bir analize tabii tutulmuştur. Çalışma sonuçlarına bakıldığında belirtilen üç parametre açısından monolojik ve diyalojik öğretmenler arasında farklılıklar olduğu ve diyalojik öğretmenin monolojik öğretmene nazaran etkili bir kavram öğretimi yaptığı gözlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis present comparative case study aimed to compare two science teachers, one monologic (teacher-centered) and one dialogic (student-teacher, student-student interactional), in terms of the several variables regarding conceptual teaching. For this purpose, the video recordings of nine science teachers working in the same middle school in Bursa were analyzed and evaluated in terms of discourse quality. At the end of this stage, one monologic and one dialogic teacher was selected, and the videos of these teachers were analyzed in detail in terms of three parameters: 1. Conceptual teaching sequence, 2. Conceptual teaching frameworks, 3. Language-oriented conceptual expansion. The results showed that there were differences between the monologic and dialogic teacher and that the dialogic teacher conducted more effective conceptual teaching when compared to the monologic one.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMonolojiktr_TR
dc.subjectDiyalojiktr_TR
dc.subjectÖğretim söylemitr_TR
dc.subjectFen bilimleri öğretmenitr_TR
dc.subjectMonologicen_US
dc.subjectDialogicen_US
dc.subjectTeaching discourseen_US
dc.subjectScience teacheren_US
dc.titleMonolojik ve diyalojik öğretim yapan iki fen bilimleri öğretmeninin kavramsal öğretimlerinin kıyaslanmasıtr_TR
dc.title.alternativeThe comparison of one monologic and one dialogic science teacher regarding conceptual teachingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.tubitak115K492tr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage624tr_TR
dc.identifier.endpage657tr_TR
dc.identifier.volume34tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorKılınç, Ahmet-
dc.relation.collaborationSanayitr_TR
Appears in Collections:2021 Cilt 34 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34_2_5.pdf479.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons