Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/27754
Title: | Monolojik ve diyalojik öğretim yapan iki fen bilimleri öğretmeninin kavramsal öğretimlerinin kıyaslanması |
Other Titles: | The comparison of one monologic and one dialogic science teacher regarding conceptual teaching |
Authors: | Turhan, Emine Büşra Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi. Kılınç, Ahmet |
Keywords: | Monolojik Diyalojik Öğretim söylemi Fen bilimleri öğretmeni Monologic Dialogic Teaching discourse Science teacher |
Issue Date: | 8-Jun-2021 |
Publisher: | Bursa Uludağ Üniversitesi |
Citation: | Turhan, E. B. ve Kılınç, A. (2021). "Monolojik ve diyalojik öğretim yapan iki fen bilimleri öğretmeninin kavramsal öğretimlerinin kıyaslanması". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 624-657. |
Abstract: | Yapılan kıyaslamalı durum çalışmasının amacı monolojik (öğretmen merkezli) öğretim yapan bir Fen Bilimleri öğretmeni ile diyalojik (öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci etkileşimine dayanan) öğretim yapan bir Fen Bilimleri öğretmenini kavram öğretimi ile ilgili çeşitli değişkenler açısından kıyaslamaktır. Bu amaçla bir öğretmen eğitimi projesi kapsamında Bursa ilindeki bir ortaokulda görev yapan toplam dokuz öğretmenin birer derslik video kayıtları incelenmiş ve bu kayıtlar söylem kalitesi açısından puanlanmıştır. Bu puanlama sonucunda monolojik ve diyalojik olarak puanlanan iki öğretmen seçilmiş ve öğretmenlerin video kayıtları kavramsal öğretim ile ilgili üç parametre (1- kavramsal öğretim sıralaması, 2) kavramsal öğretim çerçeveleri, 3) kavramın dil odaklı açılımı) üzerinden detaylı bir analize tabii tutulmuştur. Çalışma sonuçlarına bakıldığında belirtilen üç parametre açısından monolojik ve diyalojik öğretmenler arasında farklılıklar olduğu ve diyalojik öğretmenin monolojik öğretmene nazaran etkili bir kavram öğretimi yaptığı gözlenmiştir. This present comparative case study aimed to compare two science teachers, one monologic (teacher-centered) and one dialogic (student-teacher, student-student interactional), in terms of the several variables regarding conceptual teaching. For this purpose, the video recordings of nine science teachers working in the same middle school in Bursa were analyzed and evaluated in terms of discourse quality. At the end of this stage, one monologic and one dialogic teacher was selected, and the videos of these teachers were analyzed in detail in terms of three parameters: 1. Conceptual teaching sequence, 2. Conceptual teaching frameworks, 3. Language-oriented conceptual expansion. The results showed that there were differences between the monologic and dialogic teacher and that the dialogic teacher conducted more effective conceptual teaching when compared to the monologic one. |
URI: | https://doi.org/10.19171/uefad.801941 https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1316556 http://hdl.handle.net/11452/27754 |
ISSN: | 2667-6788 |
Appears in Collections: | 2021 Cilt 34 Sayı 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
34_2_5.pdf | 479.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License