Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/20420
Başlık: Pazarlama harcamaları aslında bir yatırım mıdır?
Yazarlar: Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
Ener, Neriman
Anahtar kelimeler: Pazarlama harcamaları
Yatırım
Klasik pazarlama
Pazarlama planlaması
İşletmeler
Pazarlama faaliyetleri
Yayın Tarihi: 1994
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Ener, N. (1994). ''Pazarlama harcamaları aslında bir yatırım mıdır?''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 123-130.
Özet: Klasik pazarlama zihniyetinin hakim olduğu işletmelerde pazarlama planlaması yapan işletmeler gelecek yıla ait satış tahmininden yola çıkmakta ve pazarlama faaliyetlerine ayıracakları bütçeyi satış gelirlerinin belirli bir yüzdesi olarak belirtmektedirler. Bu durumda yüksek satış geliri tahmini yüksek harcamalara, düşük satış geliri tahmini ise pazarlama bütçesinde kısıntıya yol açmaktadır. Halbuki bilindiği üzere satış gelirleri sebep değil, sonuç olmalıdır ve satış gelirleri pazarlama faaliyetlerine ayrılacak bütçe ile doğru orantılıdır. Bu zihniyeti benimseyen pazarlama yöneticileri pazarlama harcamaları kısa vadede satış gelirine dönüştürmeye çalışıyorlar ve bunlara masraf gözüyle bakarlar. Günümüzün modern pazarlama an anlayışını benimseyen yöneticileri ise pazarlama faaliyetleri için yaptıkları harcamalara masraf gözüyle değil, bir yatırım gözüyle bakmaktadırlar. Yeni pazarlama zihniyeti bu harcamaları tıpkı sabit kıymetlere yatırılan sermayenin yıllar içerisinde kendisini amorti etmesi gibi, pazarlama harcamalarının da kısa dönemli değil , uzun dönemde belirli bir pazar payına ulaştırır, yıllar içerisinde satış gelirlerini ve dolayısıyla karlılığı artıracak bir yatırım olduğunu benimsemektedirler.
URI: http://hdl.handle.net/11452/20420
ISSN: 1301-3386
Koleksiyonlarda Görünür:1994 Cilt 15 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
15_1_11.pdf1.9 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons