Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/20420
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.date.accessioned2021-06-14T11:32:59Z-
dc.date.available2021-06-14T11:32:59Z-
dc.date.issued1994-
dc.identifier.citationEner, N. (1994). ''Pazarlama harcamaları aslında bir yatırım mıdır?''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 123-130.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/20420-
dc.description.abstractKlasik pazarlama zihniyetinin hakim olduğu işletmelerde pazarlama planlaması yapan işletmeler gelecek yıla ait satış tahmininden yola çıkmakta ve pazarlama faaliyetlerine ayıracakları bütçeyi satış gelirlerinin belirli bir yüzdesi olarak belirtmektedirler. Bu durumda yüksek satış geliri tahmini yüksek harcamalara, düşük satış geliri tahmini ise pazarlama bütçesinde kısıntıya yol açmaktadır. Halbuki bilindiği üzere satış gelirleri sebep değil, sonuç olmalıdır ve satış gelirleri pazarlama faaliyetlerine ayrılacak bütçe ile doğru orantılıdır. Bu zihniyeti benimseyen pazarlama yöneticileri pazarlama harcamaları kısa vadede satış gelirine dönüştürmeye çalışıyorlar ve bunlara masraf gözüyle bakarlar. Günümüzün modern pazarlama an anlayışını benimseyen yöneticileri ise pazarlama faaliyetleri için yaptıkları harcamalara masraf gözüyle değil, bir yatırım gözüyle bakmaktadırlar. Yeni pazarlama zihniyeti bu harcamaları tıpkı sabit kıymetlere yatırılan sermayenin yıllar içerisinde kendisini amorti etmesi gibi, pazarlama harcamalarının da kısa dönemli değil , uzun dönemde belirli bir pazar payına ulaştırır, yıllar içerisinde satış gelirlerini ve dolayısıyla karlılığı artıracak bir yatırım olduğunu benimsemektedirler.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPazarlama harcamalarıtr_TR
dc.subjectYatırımtr_TR
dc.subjectKlasik pazarlamatr_TR
dc.subjectPazarlama planlamasıtr_TR
dc.subjectİşletmelertr_TR
dc.subjectPazarlama faaliyetleritr_TR
dc.titlePazarlama harcamaları aslında bir yatırım mıdır?tr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage123tr_TR
dc.identifier.endpage130tr_TR
dc.identifier.volume15tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorEner, Neriman-
Koleksiyonlarda Görünür:1994 Cilt 15 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
15_1_11.pdf1.9 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons