Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/17345
Başlık: Radyal yatakların sehim ile değişen yatak parametrelerinin araştırılması
Diğer Başlıklar: An investigation of radial bearings parameters changing with deflection
Yazarlar: Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Mimarlık Fakültesi.
Güllü, Emin
Anahtar kelimeler: Radyal yatak
Parametreler
Yağın viskozitesinin
Amprik
Radial bearing
Oil viscosity
Parameters
Empirical
Yayın Tarihi: 1993
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Güllü, E. (1993). ''Radyal yatakların sehim ile değişen yatak parametrelerinin araştırılması''. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 4(1), 145-155.
Özet: Yatakların hesabı ile ilgili iki husus gözönünde tutulur. Birincisi temel bir büyüklük olan Sommerfeld sayısı içine yağın viskozitesinin girmesi sebebiyle viskozitenin geniş ölçüde sıcaklığa olan bağımlılığı, ikincisi ise yatak parametrelerini önemli ölçüde etkileyen bir faktör olan yatak boşluğudur. Bu etki yalnız boşluğun değerine değil, gerek imalat ve gerekse çalışma sırasında boşluğun değişmesine de bağlıdır. Radyal yatakların hesabında minimum yağ tabakası kalınlığı "h0 " milin ve yatağın şekil değiştirmelerini içeren ve bir çeşit emniyet rolünü oynayan bir katsayı ile ifade edilmektedir. Bu şekilde amprik olarak yapılan hesaplar yatak parametreleri hakkında bir fikir verebilir. Ayrıca; bu emniyet katsayısı içinde yatağın şekil değiştirmelerinin payının ne olduğu bilinmelidir. Zira, bu şekilde köşelenme olayını daha yakından inceleme imkanı doğacaktır. Yukarıdaki ana düşüncelerden hareket edilerek oluşan sehimlerin sebep olduğu yatak parametrelerinin değişimi, çalışmanın odağını teşkil etmektedir.
In the case of calculation of radial bearings, minimum film thickness h0 is expressed with a coefficient including deformations of shaft and bearing and playing some kind of safety role. Calculations empirically made in this manner, can give an idea regarding the parameters describing the bearing. But, rate of deformations in this safety coefficient must furtherly be known. The variation of bearing parameters caused by deflections forms the focus of this study.
URI: http://hdl.handle.net/11452/17345
ISSN: 2148-4147
Koleksiyonlarda Görünür:1993 Cilt 4 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
4_1_13.pdf1.97 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons