Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17253
Title: İlköğretim öğretmenlerinin sekiz yıllık eğitime ilişkin beklenti, sorun ve önerileri
Other Titles: The expectations problems and proposals of primary school teachers about eight years of obligatory education
Authors: Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
Bilgin, Asude
Oksal, Aynur
Keywords: Temel eğitim
Öğretmen
Eğitim programları
Primary education
Curriculum
Teacher
Issue Date: 1999
Publisher: Uludağ Üniversitesi
Citation: Bilgin, A. ve Oksal, A. (1999). ''İlköğretim öğretmenlerinin sekiz yıllık eğitime ilişkin beklenti, sorun ve önerileri''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 79-84.
Abstract: Bu çalışma ilköğretim öğretmenlerinin sekiz yıllık zorunlu eğitime ilişkin beklenti, sorun ve önerilerini anlamak ve bunların sekiz yıllık eğitimin temel ilkeleriyle örtüşen ve ayrışan noktalarını saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla Bursa ilinden 150 ilköğretim öğretmenine kağıt-kalem yöntemiyle beklenti, sorun ve önerileri soru/muştur. Sonuçlar pek çok noktadan temel ilkelerle beklenti, sorun ve önerilerin kesiştiğini ancak öğretmenlerin özellikle üzerinde durduğu bir konuya dikkat çekilmesi gereğini ortaya koymuştur: Müfredat programının yoğunluğunun azaltılması.
This study intended to investigate the expectations, problems and proposals of primary education teachers related to the eight years of obligatory education and to compare these with the basic principles of the primary education by eight years. By means of paper and pencil, 150 primary school teachers of Bursa were asked about their expectations, problems and proposals. Results showed that they coincide with the basic prlncipals of primary education, but the teachers stressed to the need of lightening the intensive curriculum.
URI: http://hdl.handle.net/11452/17253
ISSN: 2667-6788
Appears in Collections:1999 Cilt 12 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12_1_9.pdf1.15 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons