Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/16816
Başlık: Eğitimin hermeneutik boyutu: Eğitim kavramının doğasına ilişkin kimi sorular
Diğer Başlıklar: Hermeneutical aspect of education: Some questions on the nature of the concept of education
Yazarlar: Uludağ Üniversitesi/Fen Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü.
Yılmaz, Muhsin
Anahtar kelimeler: Eğitim
Hermeneutik
Öğrenme
Bilgi
Yaşam
Davranış
Education
Life
Knowledge
Behavior
Learning
Hermeneutics
Yayın Tarihi: 2007
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Yılmaz, M. (2007). "Eğitimin hermeneutik boyutu: Eğitim kavramının doğasına ilişkin kimi sorular". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 8, 162-172.
Özet: Bu çalışmada, eğitim kavramının, kendisi adına sürdürüldüğü ve ayrıca tam da içinde gerçekleşip üzerinde temellendiği yaşam pratiği ile olan ilgisi ya da bağıntısı belirlenmeye çalışılmıştır. İlintilendirme, eğitim kavramının, eğer söylenebilirse alt kavramları olan bilgi, davranış ve Öğrenme kavramlarının irdelenmesi yoluyla gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. İrdeleme, kazandırılması ya da edinilmesi amaçlanan davranışı temellendirip meşrulaştıran bilginin öğrenilmesi ve öğretilmesinin sonuçta anlama edimine ya da sürecine dayalı olmasından dolayı, eğitim kavramı, hermeneutik karakteriyle betimlenmeye çalışılmıştır.
The aim of this study is to examine the concept of education as to the point it is joined to life itself from the point of view of hermeneutics. The concept of education is considered as a sum of the-sub-concepts such as learning, behavior, and knowledge. It is argued that education as a process of bringing in some desired behavior is realized just at the moment the pupil learn. i.e. understand some knowledge so that the pupil will grant or not the relevant behavior. Education is ultimatelly hermeneutical process because of learning any kind of knowledge is at the same time an act of understanding of which the central question of hermeneutics.
URI: http://hdl.handle.net/11452/16816
ISSN: 1303-4251
Koleksiyonlarda Görünür:2007 Bahar Sayı 8

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
2007_8_13.pdf2.99 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons