Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/16816
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.date.accessioned2021-02-26T12:00:14Z-
dc.date.available2021-02-26T12:00:14Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationYılmaz, M. (2007). "Eğitimin hermeneutik boyutu: Eğitim kavramının doğasına ilişkin kimi sorular". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 8, 162-172.tr_TR
dc.identifier.issn1303-4251-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16816-
dc.description.abstractBu çalışmada, eğitim kavramının, kendisi adına sürdürüldüğü ve ayrıca tam da içinde gerçekleşip üzerinde temellendiği yaşam pratiği ile olan ilgisi ya da bağıntısı belirlenmeye çalışılmıştır. İlintilendirme, eğitim kavramının, eğer söylenebilirse alt kavramları olan bilgi, davranış ve Öğrenme kavramlarının irdelenmesi yoluyla gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. İrdeleme, kazandırılması ya da edinilmesi amaçlanan davranışı temellendirip meşrulaştıran bilginin öğrenilmesi ve öğretilmesinin sonuçta anlama edimine ya da sürecine dayalı olmasından dolayı, eğitim kavramı, hermeneutik karakteriyle betimlenmeye çalışılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the concept of education as to the point it is joined to life itself from the point of view of hermeneutics. The concept of education is considered as a sum of the-sub-concepts such as learning, behavior, and knowledge. It is argued that education as a process of bringing in some desired behavior is realized just at the moment the pupil learn. i.e. understand some knowledge so that the pupil will grant or not the relevant behavior. Education is ultimatelly hermeneutical process because of learning any kind of knowledge is at the same time an act of understanding of which the central question of hermeneutics.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectHermeneutiktr_TR
dc.subjectÖğrenmetr_TR
dc.subjectBilgitr_TR
dc.subjectYaşamtr_TR
dc.subjectDavranıştr_TR
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectLifeen_US
dc.subjectKnowledgeen_US
dc.subjectBehavioren_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectHermeneuticsen_US
dc.titleEğitimin hermeneutik boyutu: Eğitim kavramının doğasına ilişkin kimi sorulartr_TR
dc.title.alternativeHermeneutical aspect of education: Some questions on the nature of the concept of educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage162tr_TR
dc.identifier.endpage172tr_TR
dc.identifier.issue8tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorYılmaz, Muhsin-
Koleksiyonlarda Görünür:2007 Bahar Sayı 8

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
2007_8_13.pdf2.99 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons