Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/16671
Başlık: Özne, eğitim, hakikat
Yazarlar: Mikeshina, Ludmilla A.
Dalgıç, Neziha
Anahtar kelimeler: Özne
Eğitim
Hakikat
Birey
Felsefe
Kaygılanma
Kendine bakma
Paideia özelliği
Yol gösterme
Özel öğretmen
Yayın Tarihi: 2001
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Mikeshina, L. A. (2001). ''Özne, eğitim, hakikat''. çev. Neziha Dalgıç. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 2, 57-62.
Özet: İnsan kültüründe ve toplumda birbirine karıştırılan iki süreç gelişir. Hegel'e göre, ilki her bireyde evrensel bilgi ve deneyimin gelişmesidir, çünkü bireyler tam olarak olmaları gereken şeylerle doğmazlar. İkincisi, birey ve bireyin bilinçliliğin de biricik ve tek formda evrensel bilgi ve deneyimin öznelleştirilmesidir. Felsefe tarihinde bu iki sürecin analiz edilmesi, bilen özne, hakikat, eğitim ve paideia nın birbirine bağlı olduğunu gösterir. Başkaları için kaygılanma ve onları yönetme yeteneklerini geliştiren hermeneutik "kendine bakma" ilkesi, bütünlüğünde bu özellikleri içinde bulunduran ve paideia özelliğini belirleyen geleneklerden birisini betimler. Bu prensip Sokratesçi, Platoncu, Epikürosçu ve Stoacı gelenek tarafından geliştirildi ve cogito 'ya doğru giden düşüncesiyle Descartes tarafından gerçekleştirildi. "Kendine bakma" 17.yy' da bilimsel bilgiyi elde etme koşulu olarak düşünüldü; ama daha sonraları egotizm ve bireycilik olarak nitelendirildi ve kendini kavrama ile yer değiştirdi. Foucault, modern hermeneutik yetişme kavramının temeli olarak ilk anlamında "kendine bakma" ilkesinin tekrar gözden geçirilmesi için gereklilikleri kanıtlar. Böylece "yol gösteren" ya da "özel öğretmen" olarak felsefenin rolü, süreci gözden geçirmektir.
Açıklama: Bu makale. PAIDEIA dergisinin Theory of Knowledge bölümünden alınmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11452/16671
Koleksiyonlarda Görünür:2001 Bahar Sayı 2

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
2001_2_6.pdf1.48 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons