Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/15256
Başlık: Müzik teknolojileri kapsamında geliştirilmiş sanal işitsel ortamın yaylı çalgı öğrencilerinin entonasyon farkındalığına etkileri
Diğer Başlıklar: The effects of virtual audıtary place developed as part of musical technology to intanotion awareness of string instrument learners
Yazarlar: Öz, Nesrin
Tehli, Selda
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
Anahtar kelimeler: Entonasyon
Yaylı çalgı eğitimi
Farkındalık
Müzik teknolojileri
Intonation
String instrument education
Awareness
Music technologies
String instrument education
Yayın Tarihi: 9-Oca-2020
Yayıncı: Bursa Uludağ Üniversitesi
Atıf: Tehli, S. (2020). Müzik teknolojileri kapsamında geliştirilmiş sanal işitsel ortamın yaylı çalgı öğrencilerinin entonasyon farkındalığına etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Özet: Teknoloji, zaman ilerledikçe yaygınlaşmış ve sürekli gelişim göstererek her alanda kendini yenilemiştir. İnsanlar da bu yeniliklere ayak uydurarak, müzik yapma, müziği öğrenme ve öğretme süreçlerinde teknolojiden faydalanmaktadır. Yapılan bu çalışmanın amacı, müzik teknolojileri kapsamında geliştirilen sanal işitsel ortamın, yaylı çalgılar eğitimi sürecinde öğrencilerin entonasyon farkındalığına etkisini incelemek ve süreç hakkında değerlendirme yapmaktır. Araştırmada “Karma Yöntem” kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu “ön test- son test kontrol gruplu” deneysel desen kullanılarak, 15’i deney, 15’i kontrol gruplarına atanan toplam 30 kişiden oluşan katılımcılara “Çalgı eğitiminde entonasyon farkındalığı” ölçeği uygulanması ile oluşturulmuştur. Çalışmanın deney aşamasında, müzik teknolojilerinden yararlanılarak, deney grubunda yer alan katılımcıların akustik açıdan kendilerini İstanbul Cemal Reşit Rey Konser Salonu sahnesinde çalıyormuş gibi hissetmeleri sağlanmıştır. Deney grubunda yer alan katılımcılara, vi bu deneyim hakkındaki düşüncelerinin sorulması ile gerçekleştirilen odak görüşmesi ise araştırmanın nitel boyutunu oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda, müzik teknolojileri kapsamında geliştirilmiş sanal işitsel ortamın, yaylı çalgı çalan öğrencilerin entonasyon farkındalığında belirgin bir fark yaratmadığı görülmüştür. Fakat müzik öğretmeni adayları ile yapılan görüşmeler, sanal işitsel ortam teknolojisinin bizlere yepyeni olanaklar sağladığını, bu teknolojinin entonasyon farkındalığı oluşturmada belirgin bir fark yaratmasa da katılımcıların heyecan ve isteklerinden yola çıkarak yapılacak yeni araştırmalara katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
Technology become widespread in time and by showing progress constantly, it has modernized itself in every area. People make use of this technology in areas like making music, learning and teaching process by keeping up with this innovation. Aim of this study is to analyze the effects of virtual auditory place that is improved within music technology on students intonation awareness and make an evaluation about the process. In this research, “Mixed Method” is used. Research’s quantitative dimension is formed by implementing “intonation awareness on instrument education scale to that are appointed to 30 participant, who are 15 experiment, 15 control groups by using the experimental design “pretest/final test control group”. By making use of the music technology, Participants who take part in experiment group are provided to feel as if they play in İstanbul Cemal Reşit Rey Concert Hall in terms of acoustic viii performance. Focus interview that is made by asking questions about this experience to the participants of the experimental group is forms the research’s qualitative dimension. As a result of the data that is achieved from this research, the effects of students who play string instruments is not determined. However, interviews with the candidates of music teachers show that technology of virtual auditory place can provide new opportunity, and even if this technology is a bit ineffective of producing intonation; awareness, motivation, self sufficiency and ranking cognitive strategy can go up to the surface by looking the excitement and desire of the participantus and making new studies.
URI: http://hdl.handle.net/11452/15256
Koleksiyonlarda Görünür:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
SELDA_TEHLİ.pdf3.94 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons