Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/12460
Başlık: „Eine brezel aus plastik“ – Landeskundevermittlung im fremdsprachenunterricht aus der sicht Türkischer jugendlicher
Diğer Başlıklar: "Plastikten bir Alman simidi" - Türk gençlerinin bakış açısından yabancı dil dersinde ülke bilgisinin aktarılması
‘A pretzel from plastic’ - Regional and cultural studies in foreign language teaching from the Turkish teenagers’ point of view
Yazarlar: Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Alman Dili Eğitimi Bölümü.
Şenyıldız, Anastasia
Dindar, Mehtap
Özçam, Gizem
Yurtseven, Burcu
Anahtar kelimeler: Landeskunde
Fremdsprachenunterricht
Qualitative Befragung
Deutsch als fremdsprache
Ülke bilgisi
Yabancı dil dersi
Nitel çalışma
Yabancı dil olarak Almanca
Society and cultural studies
Foreign language teaching
Qualitative analysis
German as a foreign language
Yayın Tarihi: 27-May-2015
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Şenyıldız, A. vd. (2015). “Eine brezel aus plastik“ – Landeskundevermittlung im fremdsprachenunterricht aus der sicht Türkischer jugendlicher”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28(1), 117-129.
Özet: In der vorliegenden Studie werden subjektive Theorien von zwölf türkischen Jugendlichen über die Landeskundevermittlung im Fremdsprachenunterricht erhoben – also ihre Meinungen, Einsichten und Vorstellungen. Dafür wurden im Rahmen des qualitativen Forschungsansatzes Leitfaden-Interviews mit drei Probandengruppen (zwei Gruppen mit Deutsch und eine Gruppe mit Englisch als Fremdsprache) unterschiedlichen Alters und an verschiedenen Bildungseinrichtungen durchgeführt und aufgenommen. Die erhobenen und transkribierten Daten wurden qualitativ ausgewertet. Festzustellen war dabei, dass insgesamt – unabhängig von der jeweiligen Fremdsprache – ein großes Interesse an Informationen über die Zielsprachenländer besteht. Darüber hinaus haben die Lernenden genaue Vorstellungen wie Landeskunde vermittelt werden sollte. In den Daten zeigen sich altersbedingte Unterschiede bei den Probandengruppen. Auch der familiäre Hintergrund spielt in den Einstellungen der befragten Jugendlichen eine wichtige Rolle.
Mevcut çalışmada on iki Türk gencinin yabancı dil dersinde ülke bilgisi hakkında kişisel teorileri - yani görüş, bilgi ve imgelemleri ele alınmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yabancı dil olarak Almanca öğrenen iki ve İngilizce öğrenen bir öğrenci grubu olmak üzere üç farklı yaş grubu ile farklı eğitim kurumlarında mülakat ses kaydıyla yapılmıştır. Toplanan yazıya geçirilen veriler nitel yöntemle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrenilen yabancı dilden bağımsız olarak hedef ülkeye ilişkin bilgilere büyük bir ilgi olduğu kanısına varılmıştır. Buna ek olarak öğrenciler ülke bilgisi aktarımının nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Veriler kendi yaş grupları içerisinde farklılıklar göstermektedir. Ayrıca görüşme yapılan gençlerin tutumlarında aile geçmişlerinin de büyük bir etkisi olduğu belirlenmiştir.
In the present research, based on the subjective theories – it means opinions, knowledge, and ideas of twelve Turkish teenagers’ knowledge on the society and cultural studies in a foreign language lesson is being discussed. Within the scope of a qualitative research approach, the students have been interviewed and audio recorded in the three groups (two German and one English as a foreign language student group) of different age and at the different educational institutions. Collected and transcribed data have been analyzed qualitatively. As a result, regardless of the present foreign language it indicated a substantial impact on the target language culture receptors. In addition, the students have the accurate idea how the society and cultural information have to be taught. The data shows agerelated differences in the student groups. The study results also indicate that the family background has a significant effect on young people’s attitudes.
URI: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153579
http://hdl.handle.net/11452/12460
ISSN: 2667-6788
Koleksiyonlarda Görünür:2015 Cilt 28 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
28_1_6.pdf213.26 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons