Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/10808
Başlık: Programme de Français sur objectifs spécifiques: Nouvelle approche, nouvelle méthode d’apprentissage
Diğer Başlıklar: Belirli amaçlara İlişkin Fransız programı: Yeni yaklaşım, yeni öğrenme yöntemi
Yazarlar: Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
Kazanoğlu, Fatma
Anahtar kelimeler: Méthode d’apprentissage
Besoins
Français sur objectifs spécifiques
Compétence langagière et communicative
Dil öğretim kitabı
İhtiyaçlar
Özel alan Fransızca programı
Dilsel ve iletişimsel edinimler
Yayın Tarihi: 2004
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Kazanoğlu, F. (2004). "Programme de Français sur objectifs spécifiques: Nouvelle approche, nouvelle méthode d’apprentissage". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 17(1), 65-81.
Özet: L’enseignement-apprentissage des langues requiert des stratégies et des méthodes d’apprentissage adéquates; ce qui nécessite auparavant une détermination des besoins, du profil des apprenants et des objectifs de l’apprentissage. Il est à constater que les échecs proviennent exclusivement de lacunes au niveau de la détermination mentionnée préalablement. Le programme de Français sur Objectifs Spécifiques, mis en application par le Département de Français de la Faculté de Pédagogie de l’université d’Uludağ a apporté, à Bursa, une nouvelle approche à l’apprentissage du Français. L’enseignement- apprentissage lors de ce programme de FOS a été réalisé avec une nouvelle méthode d’enseignement du Français Langue Etrangère dans un cadre professionnel pour un public composé d’adultes (professionnels et étudiants). A la suite de quelques considérations générales, cette méthode, ses particularités et différences constitueront les sujets traités dans cette étude.
Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi konusunda uygun yöntem ve öğretim kitaplarının seçilmesi öncellikle ilgili alanda ihtiyaçların, dil öğrenmek isteyen adayların özelliklerinin ve eğitim programının hedeflerinin saptanması yoluyla olasıdır; alınan olumsuz sonuçlar belirtilen aşamalarda eksik veya yanlış saptamalardan kaynaklanmaktadır. U.Ü. Eğitim Fakültesi Fransız Dili ve Eğitimi Anabilim Dalı bünyesinde açılan Özel Alan Fransızca Programı Bursa’da Fransızca eğitimine yeni bir yaklaşım getirdi. Mesleki Fransızca ihtiyacını karşılamak üzere açılan bu ÖAF programının uygulanması sırasında özel sektör çalışanları ile üniversite 3. ve 4. öğrencilerinden oluşan yetişkin bir gruba hitap edebilecek özel bir dil öğretim kitabı kullanıldı; Birkaç saptamadan sonra, çalışmamızın başlıca amacı, bu dil öğretim kitabını tanıtarak, özelliklerini ve diğerlerinden farklılığını ortaya koymak oldu.
URI: http://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152284/5000138092.pdf?
http://hdl.handle.net/11452/10808
ISSN: 2667-6788
Koleksiyonlarda Görünür:2004 Cilt 17 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
17_1_7.pdf105.9 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons