Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/9926
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKılınç, Ahmet-
dc.contributor.authorTurhan, Emine Büşra-
dc.date.accessioned2020-03-06T11:01:11Z-
dc.date.available2020-03-06T11:01:11Z-
dc.date.issued2019-07-29-
dc.identifier.citationTurhan, E. B. (2019). Monolojik öğretim yapan bir fen öğretmeni ile diyalojik öğretim yapan bir fen öğretmeninin öğretim söylemi açısından kıyaslanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/9926-
dc.description.abstractYapılan kıyaslamalı durum çalışmasının amacı monolojik (öğretmen merkezli) öğretim yapan bir Fen Bilimleri öğretmeni ile diyalojik (öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci etkileşimine dayanan) öğretim yapan bir Fen Bilimleri öğretmeninin öğretim söylemi ile ilgili çeşitli değişkenler açısından kıyaslamaktır. Bu amaçla bir öğretmen eğitimi projesi kapsamında Bursa ilindeki bir ortaokulda görev yapan toplam dokuz öğretmenin birer derslik video kayıtları incelenmiş ve bu kayıtlar söylem kalitesi açısından puanlanmıştır. Bu puanlama sonucunda monolojik ve diyalojik olarak puanlanan iki öğretmen seçilmiş ve bu öğretmenlerin video kayıtları öğretim söylemi ile ilgili dört parametre (1- öğretim etkinlikleri, 2- soru-cevap-dönüt ilişkileri, 3- iskele kurma ve 4- beden dili) üzerinden detaylı bir analize vii tabii tutulmuştur. Çalışma sonuçlarına bakıldığında belirtilen dört parametre açısından monolojik ve diyalojik öğretmen arasında önemli farklılıklar olduğu gözlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this comparative case study is to compare one monologic and one dialogic science teachers in terms of the variables regarding science teaching discourse. For this purpose, we have investigated one-classroom-hour video of nine science teachers working in a middle school in Bursa and participated in an in-service teacher education project and graded these videos in terms of discourse quality. After this grading stage, we have selected one monologic and one dialogic science teachers and analyzed their classroom teaching videos in terms of four parameters regarding science teaching discourse - 1-teaching practice, 2-question-answer-evaluation relationships, 3- scaffolding, 4-body language. The results have showed that there are important differences between monologic and dialogic teachers in terms of these four parameters.en_US
dc.format.extentXIV, 65 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMonolojiktr_TR
dc.subjectMonologicen_US
dc.subjectDiyalojiktr_TR
dc.subjectFen bilimleri öğretmenitr_TR
dc.subjectÖğretim söylemitr_TR
dc.subjectDialogicen_US
dc.subjectTeaching discourseen_US
dc.subjectScience teacheren_US
dc.titleMonolojik öğretim yapan bir fen öğretmeni ile diyalojik öğretim yapan bir fen öğretmeninin öğretim söylemi açısından kıyaslanmasıtr_TR
dc.title.alternativeComparing monologic and dialogic science teachers in terms of their science teaching discourseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı/Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
801751002.pdf2.11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons