Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11452/983
Başlık: | Die sprachlernbiografien von Deutschlehrerinnen mit Deutschland und Türkei erfahrungen |
Diğer Başlıklar: | Almanya ve Türkiye deneyimi olan Almanca öğretmenlerinin kendi dil öğrenim biyografilerine yönelik bir inceleme |
Yazarlar: | Şenyıldız, Anastasia Demirci, Sevilay Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı. |
Anahtar kelimeler: | Deutsch lernen Sprachlernbiografie Deutsch als zweitsprache Sprachlernbiografien Deutschlehrende Alman dili öğrenimi Dil öğrenme biyografisi İkinci dil olarak Almanca öğrenimi Almanca öğretmenlerinin dil biyografileri |
Yayın Tarihi: | 9-Oca-2019 |
Yayıncı: | Bursa Uludağ Üniversitesi |
Atıf: | Demirci, S. (2019). Die sprachlernbiografien von Deutschlehrerinnen mit Deutschland und Türkei erfahrungen. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. |
Özet: | Die vorliegende Arbeit beabsichtigt, die Sprachlernbiografien der Lehrerinnen zu erstellen, die die deutsche Sprache als Jugendliche in Deutschland erworben haben und zurzeit in der Türkei als Lehrkraft arbeiten. Sie soll auf Grundlage offener Interviews darstellen, wie und mit welchen Lernstrategien sie die deutsche Sprache erworben haben. Mit den Sprachlernbiografien sollen Sprachlernenden und zukünftige Sprachlehrenden neue Perspektiven eröffnet werden und ihnen neue Lernstrategien nähergebracht werden. Wenn der Sprachlernbiografie-Ansatz von den Sprachlernenden angewendet wird, erhalten sie die Möglichkeit eigene Sprachlernprozesse bewusst anzuwenden. Wenn die Sprachlernende diesen Ansatz anwenden würden, könnten sie ihren eigenen Sprachlernprozess und ihre Lernerfahrungen nochmal in Erinnerung bringen. Demnach könnten sie mit den besten Methoden und Ansätzen unterrichten und die Sprachlernprozesse ihrer Lernenden besser kontrollieren. Die aus den offenen Interviews gewonnenen Daten werden in unserer Untersuchung qualitativ analysiert, demzufolge werden die Ansichten der Lehrerinnen ausgewertet. Bu araştırmanın amacı Almanya'da genç yaşlarında Alman dilini öğrenmeye devam eden, bugün Türkiye'de Almanca öğretmenliği yapan öğretmenlerin, Alman Dilini nasıl ve hangi stratejilerle öğrendiklerini mülakat yolu ile belirleyerek, Alman dilini öğrenecek ve öğretecek öğrencilere yeni bakış açısı ve öğrenme stratejileri kazandırmaktır. Dil öğrenme biyografi yaklaşımını öğrenenlerin kullanması, dil öğrenme süreçlerini bilinçli olarak yönlendirme imkânı sunacağı gibi öğretmenlerin de kendi dil edinim süreçlerini gözden geçirirken hatırladıkları tecrübeleriyle dersi en iyi metotlarla ve yaklaşımlarla sunmasını ve öğrencilerinin dil öğrenme süreçlerini daha detaylı kontrol etmesini sağlayacaktır. Mülakatlardan elde edilecek veriler nitel incelenecektir ve öğretmenlerin görüşleri değerlendirilecektir. This study intends to determine by the application of an interviewing method how and by which strategies teachers who continue learning German language in their youth in Germany and practise to teach German language today in Turkey, and to cause students who shall learn German language and teach it later to have a new perspective and learning strategies. Application of biography approach in language learning by learners shall provide individuals with opportunity to have conscious orientation about language learning processes and also to submit a lesson by the use of best methods and approaches they previously had in their mind while they reviewed their language acquisition processes and to control in detail language learning processes of their students. Data to be acquired from interviews shall be examined in terms of quality aspect and consequentially opinions of teachers shall be assessed. |
URI: | http://hdl.handle.net/11452/983 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
537031.pdf | 3.41 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License