Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/9402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSürmen, Ali-
dc.contributor.authorKaramangil, M.İhsan-
dc.date.accessioned2020-02-27T08:06:08Z-
dc.date.available2020-02-27T08:06:08Z-
dc.date.issued1994-09-12-
dc.identifier.citationKaramangil, M. İ. (1994). Karbüratörde yakıt akışının dinamik simülasyonu ve elektromekanik sistemlerle kontrol edilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/9402-
dc.description.abstractBu çalışmada yakıt sarfiyatını azaltmak amacıyla eski model karbüratörlerin rölanti devrelerinde bazı yapısal değişikliklerin yapılması amaçlanmıştır. Bununla ilgili temel işlem olan, rölanti devresindeki akış orjinal ve imal edilen solenoid valflerle kontrol edilsi. Eski model bir karbüratörün rölanti devresinin gerçek boyutlardaki bir pleksiglas(şeffaf) modeli imal edilmiş ve bunun üzerinde deneyler yapıldı. Ayrıca rölanti kanalındaki akış gözlendi. Gerçek motor üzerinde yapılacak deneyler için bilgisayar ile motor arasındaki elektronik devreler hazırlandı ve veri toplama kartını çalıştıracak program C++ dilinde yazıldı. Son olarak yeni tasarımla deneyler yapıldı, elde edilen sonuçlar diğer model sonuçları ile mukayese edildi.tr_TR
dc.description.abstractIn this study it is aimed to apply some constructional modifications to idle systems of old model classical carburetors to improve the fuel consumption. Flow in idle running system is controlled with original (used in modern carburetors) and newly manufactured solenoid valves. A plexiglass model carburetor having original dimension of idle running system of an old real carburetor is manufactured and then some experiments are carried on this new model. Furthermore, flow in the channel of idle running system is physically examined. Electronic circuits between computer and internal combustion engine are completed a computer program which runs the data acquisition cards is C++. Finally, experiments are carried out with new design and data obtained is compared with the results of other models.en_US
dc.format.extent86 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBenzinli motorlartr_TR
dc.subjectBilgisayar destekli modellemetr_TR
dc.subjectKarbüratörtr_TR
dc.subjectRölantitr_TR
dc.subjectYakıt tüketimitr_TR
dc.subjectGasoline enginesen_US
dc.subjectComputer aided modellingen_US
dc.subjectCarburetoren_US
dc.subjectIdlingen_US
dc.subjectFuel consumptionen_US
dc.titleKarbüratörde yakıt akışının dinamik simülasyonu ve elektromekanik sistemlerle kontrol edilmesitr_TR
dc.title.alternativeDynamic simulation of the fuel flow in the carburetor and control with electromechanical systemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Makina Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
033830.pdf
  Until 2099-12-31
3.71 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons