Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/9365
Başlık: Meslek lisesi bilgisayar bölümü yazılım atölyesi derslerinin eğitim programlarının değerlendirilmesi
Diğer Başlıklar: Curriculum evaluation of software workshop lessons applied in computer department of occupational high schools
Yazarlar: Özkılıç, Rüçhan
Kert, Asiye
Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Anahtar kelimeler: Bilgisayar bölümü
Yazılım atölyesi
Mesleki ve teknik eğitim
Program değerlendirme
Program geliştirme
Computer department
Software workshop
Curriculum development
Curriculum evaluation
Occupational and technical education
Yayın Tarihi: 2005
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Kert, A. (2005). Meslek lisesi bilgisayar bölümü yazılım atölyesi derslerinin eğitim programlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Özet: Bu çalışmada Bursa ilinde bulunan Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü' ne bağlı okulların bilgisayar bölümlerinde uygulanan Yazılım Atölyesi 1 ve Yazılım Atölyesi 2 dersleri eğitim programlarının değerlendirmesi yapılmıştır. Uygulamanın alan araştırması 2003-2004 eğitim öğretim yılının ikinci yarısında Bursa ilinde ilgili özellikleri taşıyan 6 okulda ve Bursa'da değişik alanlarda faaliyetlerde bulunan 19 işletmede yapılmıştır. 6 değişik anket formu lise 1.sınıf, lise 2. sınıf ve lise 3. sınıf öğrencilerine, mezunlara, bilgisayar öğretmenlerine ve işletmelere uygulanmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük bir kısmının Yazılım Atölyesi 1 ve Yazılım Atölyesi 2 derslerinden başarısız oldukları, bu dersleri gereksiz dersler olarak gördükleri ve bilgisayar bölümünün amacına yönelik olmadığını düşündükleri görülmektedir. Sektör yetkilileri, bilgisayar bölümünden mezun olanların alanı ile ilgili iş bulabilmesi için bu derslerin gerekli olmadığı görüşündedir.
The aim of this study is the evaluation of Software Workshop 1 and SoftwareWorkshop2 curriculums applied in computer department in General Management of Girls'Technichal Education. The study was carried out in the second semester of the 2003-2004educational year, in six schools at Bursa which have the related properties about this study andin 19 companies which work in different fields. Six different questionnaire forms were appliedto 1st, 2nd, 3rd grade students of high schools, graduates, computer teachers and managements.At the end of the study; it was seen that most of the students were unsuccessfull ofSoftware Workshop 1 and Software Workshop 2 Lessons, found these lessons unnecessary andthought that these lessons were not related to the goals of computer department. Manager of thecompanies think that these lessons are not necessary for graduates of computer department to geta job on their own field.
URI: http://hdl.handle.net/11452/9365
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
188653.pdf598.17 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons