Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/8349
Başlık: Müşteri ilişkileri yönetimi ve Türkiye`deki oteller üzerine bir araştırma
Diğer Başlıklar: Customer relationship management and a research on hotels in Turkey
Yazarlar: Altıntaş, Hakan
Soyaslan, Mehtap
Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Anabilim Dalı.
Anahtar kelimeler: Müşteri
Müşteri ilişkileri yönetimi
Turizm
Oteller
Customer
Customer relationship management
Tourism
Hotels
Yayın Tarihi: 2006
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Soyaslan, M. (2006). Müşteri ilişkileri yönetimi ve Türkiye`deki oteller üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Özet: Bu çalışmada, dünyadaki gelişmeler doğrultusunda şirketlerin hayatta kalmalarını sağlayan yeni bir felsefe, Bu çalışmada, dünyadaki gelişmeler doğrultusunda şirketlerin hayatta kalmalarını sağlayan yeni bir felsefe, “Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY)” veya İngilizce'si “Customer Relationship Management (CRM)” ele alınmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde müşteri ve müşteri ilişkileri yönetimi kavramı ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Müşteri ilişkileri yönetimi kavramı başlığı altında, müşteri ilişkileri yönetiminin önemi, amaçları, faydaları, altı E'si, müşteri ilişkileri yönetimi ve ilişki pazarlaması ve son olarak müşteri ilişkileri yönetimi ve pazarlamanın geleneksel kavramları konuları yer almaktadır. İkinci bölümde, müşteri ilişkileri yönetiminin yapısı ve araştırma yöntemleri, müşteri ilişkileri yönetimi mimarisi, işleme yöntemi, teknoloji kullanımı, internetin geleceği ve müşteri ilişkileri yönetimi, etkileşimli müşteri ilişkileri yöntemi ve müşteri ilişkileri yönetimi projelerinin başarısız olma nedenlerinden bahsedilmektedir. Son bölümde ise turizm sektöründe müşteri ilişkileri yönetimine giriş yapıldıktan sonra uygulamaya yer verilmiştir. Türkiye'nin farklı bölgelerindeki 4 ve 5 yıldızlı oteller üzerinde müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin tutum ölçeği gerçekleştirilmiş ve otellerin müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin algıladıkları temel boyutlar saptanmıştır.
Within the development of world, this study had dealed with a new philosophy,Customer Relationship Management serving immediate needs for companies.In the first section of the study explained the concept of customer and customerrelationship management in a detailed way, under the heading of this concept includesthe importance of the customer relationship management, its aims, various benefits, sixs, the customer relationship management and relationship marketing and lastly thesubject of the customer relationship management and traditional marketing concepts.In the second section deals with the reason of the projects being unsuccessful inthe structure of CRM and research methods, the architecture of CRM, processingmethod, technology use, the future internet and CRM, interactive customer relationshipmanagement and customer relationship management projects..The last section, in tourism sector, indicated that after entering, customerrelationship management was implemented. The research result on the four-five starhotels indicated that in different regions of Turkey associated with customerrelationship management, attitude scale was executed and the fundamental dimensionsperceived by hotels connected with customer relationship management was determined.
URI: http://hdl.handle.net/11452/8349
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
186410.pdf1.04 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons