Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/6146
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYamankaradeniz, Recep-
dc.contributor.authorGörür, Bayram Ali-
dc.date.accessioned2020-01-15T11:07:55Z-
dc.date.available2020-01-15T11:07:55Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationGörür, B. A. (2013). Araç aydınlatma sistemlerindeki yoğuşma problemi analizi ve tasarım açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/6146-
dc.description.abstractDoğal bir olay olan yoğuşma araç dış aydınlatma ürünleri gibi yüksek sıcaklığın ve düşük hava sirkülasyonunun olduğu kapalı hacimlerde büyük risk oluşturmaktadır. Yağışlı ve nemli havalarda lens yüzey sıcaklığının far içindeki havanın doyma sıcaklığının altına düşmesi ile birlikte iç ortamdaki su buharı lens üzerinde yoğuşmaya başlamaktadır. Hava sirkülasyonunun az olduğu bölgelerde yoğuşan su buharı tekrar buharlaştırılamadığı takdirde oluşan yoğuşma far içinde kalıcı olmakta ve kalite problemi olarak değerlendirilmektedir. Bu nedenle tasarım aşamasında yoğuşma olayı için yapılacak CFD analizleri büyük önem arz etmektedir. Bu hedefler doğrultusunda ANSYS CFX 12.1 kullanılarak Magneti Marelli Mako A.Ş. Ar&Ge merkezinde yoğuşma problemi için uygun nümerik metot geliştirilmiştir. Geliştirilen nümerik metot Automotive Lighting Rearlamp Italy (ALRI) fabrikasında prototip üzerinde yapılan testlerin sonuçları ile karşılaştırılmıştır ve uyumluluk gözlenmiştir. Çalışmanın son basamağı olarak da stop lambası üzerinde yoğuşma simülasyonu gerçekleştirilmiştir ve test sonuçları ile karşılaştırılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractNatural condensation event poses a risk in closed enclosures which have high temperatures and low air flow. Water vapour starts to condensate on the lens surface when the surface temperature is lower than dew point temperature of internal air. Condensated film thickness could be permenant unless the water on the surface is not evaporated. For this reason CFD analysis made for the condensation at the design phase has a significant role. On the ground of that purposes by using ANSYS CFX 12.1 a feasible analysis model is developed in Magneti Marelli Mako A.Ş R&D center for the condensation problem. The method developed is compared with the results of the test that is made on a prototype in Automotive Lighting Rearlamp Italy (ALRI) and match between the results is observed. As a final step, condensation simulation is made for the rearlamp.tr_TR
dc.description.sponsorshipBilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 00771-STZ.2011-1 kodlu San-Tez projesitr_TR
dc.description.sponsorshipMagneti Marelli Mako Elektrik Ticaret A.Ştr_TR
dc.format.extentXII, 81 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOtomotiv aydınlatmatr_TR
dc.subjectYoğuşmatr_TR
dc.subjectBilgisayar destekli analiztr_TR
dc.subjectTasarımtr_TR
dc.subjectAutomotive lightingtr_TR
dc.subjectComputer aided analysistr_TR
dc.subjectCondensationtr_TR
dc.subjectMoisturetr_TR
dc.subjectDesigntr_TR
dc.titleAraç aydınlatma sistemlerindeki yoğuşma problemi analizi ve tasarım açısından incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAnalysis of condensation problem in lighting system of vehicles and investigating by the side of designtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
343181.pdf1.86 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons