Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/5292
Başlık: Hava jetli dokuma makinelerinde 3 çubuk ve 6 kollu tefe mekanizmalarının tasarımı
Diğer Başlıklar: Design of 4 bar and 6 bar linkage mechanisms in air jet weaving machines
Yazarlar: Eren, Recep
Aydemir, Ahmet
Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Tekstil Mühendisliği Anabilim Dalı.
Anahtar kelimeler: 3 çubuk ve 6 kollu tefe mekanizmaları
Kam tahrikli tefe mekanizması
Hava jetli dokuma makinesi
4 bar and 6 bar linkage sley mechanisms
Cam driven sley mechanism
Air jet weaving machine.
Yayın Tarihi: 1-Eki-2001
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Aydemir, A. (2001). Hava jetli dokuma makinelerinde 3 çubuk ve 6 kollu tefe mekanizmalarının tasarımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
Özet: Bu çalışmada hava jetli dokuma makinelerinde kullanılan 3 çubuk ve 6 kollu tefe mekanizmalarının tasarımı amaçlanmıştır. Tezin ilk kısmında literatürden elde edilen bilgilerin ışığında tefe tasarımına etki eden dokuma teknolojisi parametreleri incelenmiş ve endüstride çalışan hava jetli dokuma makinelerinin tefe hareket eğrileri ölçülmüştür. Bu ölçümler hem kollu tefe mekanizmaları hem de kamlı tefe mekanizmaları için gerçekleştirilmiş ve aralarında karşılaştırma yapılmıştır. Tasarım kısmında ise hareket karakteristiği ve kuvvet iletimi açısından en uygun olan üç çubuk ve altı kollu tefe mekanizmalarının tasarımı Turbo C programlama dili kullanılarak geliştirilen bir bilgisayar programı yardımıyla gerçekleştirilmiştir.
In this study, design of 4 bar and 6 bar linkage sley mechanisms which are used in air jet weaving machines is aimed. In the first part of the thesis, a literature survey about the topic is given and weaving technology parameters that affect the design of sley mechanisms are analized and sley motion curves measured from the air jet weaving machines in industry. In these measurements, linkage type -sley mechanisms and cam driven sley mechanisms are used and they are compared. In the design part, design of four bar and six bar linkages and sley motion charasteristics are carried out for optimum force transmission with the aid of computer program written in Turbo C programming languauge.
URI: http://hdl.handle.net/11452/5292
Koleksiyonlarda Görünür:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
109746.pdf
  A kadar 2099-12-31
4.54 MBAdobe PDFGöster/Aç Bir kopya isteyin


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons