Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11452/5292
Başlık: | Hava jetli dokuma makinelerinde 3 çubuk ve 6 kollu tefe mekanizmalarının tasarımı |
Diğer Başlıklar: | Design of 4 bar and 6 bar linkage mechanisms in air jet weaving machines |
Yazarlar: | Eren, Recep Aydemir, Ahmet Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Tekstil Mühendisliği Anabilim Dalı. |
Anahtar kelimeler: | 3 çubuk ve 6 kollu tefe mekanizmaları Kam tahrikli tefe mekanizması Hava jetli dokuma makinesi 4 bar and 6 bar linkage sley mechanisms Cam driven sley mechanism Air jet weaving machine. |
Yayın Tarihi: | 1-Eki-2001 |
Yayıncı: | Uludağ Üniversitesi |
Atıf: | Aydemir, A. (2001). Hava jetli dokuma makinelerinde 3 çubuk ve 6 kollu tefe mekanizmalarının tasarımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. |
Özet: | Bu çalışmada hava jetli dokuma makinelerinde kullanılan 3 çubuk ve 6 kollu tefe mekanizmalarının tasarımı amaçlanmıştır. Tezin ilk kısmında literatürden elde edilen bilgilerin ışığında tefe tasarımına etki eden dokuma teknolojisi parametreleri incelenmiş ve endüstride çalışan hava jetli dokuma makinelerinin tefe hareket eğrileri ölçülmüştür. Bu ölçümler hem kollu tefe mekanizmaları hem de kamlı tefe mekanizmaları için gerçekleştirilmiş ve aralarında karşılaştırma yapılmıştır. Tasarım kısmında ise hareket karakteristiği ve kuvvet iletimi açısından en uygun olan üç çubuk ve altı kollu tefe mekanizmalarının tasarımı Turbo C programlama dili kullanılarak geliştirilen bir bilgisayar programı yardımıyla gerçekleştirilmiştir. In this study, design of 4 bar and 6 bar linkage sley mechanisms which are used in air jet weaving machines is aimed. In the first part of the thesis, a literature survey about the topic is given and weaving technology parameters that affect the design of sley mechanisms are analized and sley motion curves measured from the air jet weaving machines in industry. In these measurements, linkage type -sley mechanisms and cam driven sley mechanisms are used and they are compared. In the design part, design of four bar and six bar linkages and sley motion charasteristics are carried out for optimum force transmission with the aid of computer program written in Turbo C programming languauge. |
URI: | http://hdl.handle.net/11452/5292 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
109746.pdf A kadar 2099-12-31 | 4.54 MB | Adobe PDF | Göster/Aç Bir kopya isteyin |
Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License