Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/33883
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖztahtalı, İbrahim İmran-
dc.contributor.authorÇiftçi, Nevzat-
dc.date.accessioned2023-09-19T06:39:38Z-
dc.date.available2023-09-19T06:39:38Z-
dc.date.issued2023-07-18-
dc.identifier.citationÇiftçi, N. (2023). Gölge oyunu bağlamında Karagöz ve Bursa ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/33883-
dc.description.abstractDünyada gölge oyununun kökenine dair çalışmalarda ortaya çıkan bilgiler ve ilintili incelemeler sonucunda çok çeşitli teoriler üretildiği görülmüştür. Gölge oyununun tarihsel süreci gibi Karagöz’de de sözlü aktarım dolayısıyla yazılmaya çalışılan süreç netleşmemiştir. Çalışmamız Türk gölge oyununun son biçimi olan Karagöz’ün önceki şekli ile Anadolu’ya getirilişi ve oyunun Bursa’daki kurucusu olarak addedilen Şeyh Mehmet Kûşteri’nin Bursa ile bağlantısı üzerinedir. Evliya Çelebi’nin Seyahatname adlı eserinde daha önceki araştırmalarda kullanılmamış, Mehmet Kûşteri’ye ait, “Hayâl-i Zıl” adlı tasavvufî eser bilgisiyle de günümüzde sadece “Mukaddime” bölümünde okunan perde gazelinde olduğu söylenen Karagöz’deki tasavvufi yapı, oyunun bölümlerinde incelenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIt has been seen that a wide variety of theories have been produced as a result of the information and related studies on the origin of shadow play in the world. Like the historical process of the shadow play, the process tried to be written has not been clarified in Karagöz due to the verbal transmission. Our study, is about the last form of the Turkish shadow play, Karagöz, which was brought to Anatolia in its previous form, and the connection of Şeyh Mehmet Kûşteri, who is considered to be the founder of the game in Bursa, with Bursa. The myctical structure in Karagöz, which was not used in previous researches in Evliya Çelebi’s Seyahatname, was examined in the parts of the play, which is said to be in the curtain ghazal ready only in the “Mukaddime” section today, with the knowledge of Mehmet Kûşteri’s mystical work called “Hayal-i Zıl”.en_US
dc.format.extentX, 110 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKaragöztr_TR
dc.subjectHacivattr_TR
dc.subjectGölge oyunutr_TR
dc.subjectMehmet Kûşteritr_TR
dc.subjectBursatr_TR
dc.subjectShadow playen_US
dc.titleGölge oyunu bağlamında Karagöz ve Bursa ilişkisitr_TR
dc.title.alternativeThe relationsship of Karagöz and Bursa in the context of the shadow playen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sahne Sanatları Anasanat Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-0841-1739tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nevzat_Çiftçi.pdf2.32 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons