Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11452/33735
Başlık: | Sayısal tipografi dersi öğrencilerinin adobe ıllustrator yazılımı ile tipografi tasarımında yaptıkları hatalar ve doğru uygulama örnekleri |
Diğer Başlıklar: | Common mistakes made by digital typography course students in typography design with adobe ıllustrator software and best practice examples |
Yazarlar: | Tural, Evren |
Anahtar kelimeler: | Best practices in typografic applications Tipografi Tipografi hataları Typographic mistakes Typography Adobe illustrator Tipografide doğru uygulama örnekleri |
Yayın Tarihi: | 12-Haz-2023 |
Yayıncı: | Bursa Uludağ Üniversitesi |
Atıf: | Tural, E. (2023). ''Sayısal tipografi dersi öğrencilerinin adobe ıllustrator yazılımı ile tipografi tasarımında yaptıkları hatalar ve doğru uygulama örnekleri''. Uluslararası Sanat Tasarım ve Eğitim Dergisi, 4(1), 20-32. |
Özet: | “Tipografi”, grafik tasarımı alanı başta olmak üzere, resim, resim öğretmenliği ve son yıllarda gittikçe yaygınlaşan görsel iletişim tasarımı bölümlerinin müfredatlarında yer alan ve baskı yöntemlerinin sürekli gelişmesine paralel olarak genişlemesini sürdüren bir disiplindir. Tipografi eğitiminde sayısal uygulamalar bu müfredatlar içinde önemli yer tutar. Bu bağlamda öğrenciler çeşitli yazılımlar aracılığı ile yetkinliklerini geliştirirler. Bu disiplinlerde kullanılan yazılımlar başlıca 3 grupta derlenir: Bitmap (Piksel Tabanlı Yazılımlar), vektör tabanlı yazılımlar ve 3D yazılımlar. Bu araştırma, vektör tabanlı bir yazılım olan Adobe Illustrator yazılımında yapılan çalışmaları konu alır ve grafik tasarım eğitimi alan öğrencilerin tipografi uyglamalarında Adobe Illustrator yazılımı kullanırken sıklıkla yaptıkları hataları tespit etmeyi ve bu hataları gidermede en etkili yöntem ve araçları ortaya koymayı hedefler. Bu bağlamda, çalışmada, Atılım Üniversitesi Sayısal Tipografi dersi öğrenci çalışmaları ele alınmıştır. Bu çalışmalar sıklıkla yapılan hataların tespiti üzerinden sistematik biçimde sınıflandırılmış ve bu sınıfları temsilen ortak sorunlarını aktarmak üzere olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden monografik örnekleme yöntemiyle seçilmiş çalışmalar ele alınmıştır. Bulgular, bu çalışmalarda sıklıkla yapılan hataların bir kısmının, öğrencilerin matematik ve geometri bilgi ve becerilerindeki eksikliklerden kaynaklı olabileceğini göstermiştir. Bununla beraber yapılan hatalı uygulamaların bir kısmının yazılım bilgisi eksikliği kaynaklı olabileceği de görülmüştür. Metnin sonuç bölümünde bu tespitlerden hareketle merkezi sınav sistemi ile öğrenci kabul yöntemine ve öğretim üyelerinin kullanabilecekleri eğitsel ortam ve araçlara ilişkin önerilerde bulunulmuştur. “Typography” is a discipline that continues to expand parallel to the continuous development of printing methods. It is widely covered in the curricula of Painting, Art Teaching and Visual Communication Design Departments - which have become increasingly widespread in recent years – and especially in the field of Graphic Design. Digital applications in typography education have an important place within these curricula. In those, students develop their competencies through various software. The software used in this context might be covered under three main groups: Bitmap (Pixel Based Software), Vector Based Software and 3D Software. This research focuses on works done in Adobe Illustrator, which is a vector-based software, and aims to identify the common mistakes that graphic design students make while using this software in typography applications, and to reveal the most effective methods and tools for eliminating these. In this context, in this study, student studies of Atılım University Digital Typography course are discussed. These studies are systematically classified on the basis of the detection of frequently made mistakes, and studies selected by monographic sampling method are discussed in order to represent the common problems of these classes. The findings reveal that some of the mistakes frequently made in these studies may be due to the deficiencies in students' knowledge and skills in mathematics and geometry. However, it has also been observed that some of the faulty applications may be due to lack of software knowledge. In the conclusion part of the text, based on these determinations, suggestions are made regarding the central examination system, the student admission method, and the educational environment and tools that faculty members might effectuate. |
URI: | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3143616 http://hdl.handle.net/11452/33735 |
ISSN: | 2979-9775 |
Koleksiyonlarda Görünür: | 2023 Cilt 4 Sayı 1 |
Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License