Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/32310
Başlık: Tarım sektörü açısından Türkiye AET ilişkileri
Yazarlar: Dinler, Zeynel
Selçuk, Selami
Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İktisat Anabilim Dalı.
Anahtar kelimeler: Tarım sektörü
Türkiye
AET
Yayın Tarihi: 1987
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Selçuk, S. (1987). Tarım sektörü açısından Türkiye AET ilişkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Özet: Türkiye AET yakınlaşmasını tarım sektörü açısından nasıl bir sonuç doğuracağını tahmin etmek oldukça zordur. Bunun nedenleri çeşitli olmakla birlikte öncelikle Türkiye ile topluluk ekonomileri arasında inkar edilemeyecek şekilde ortaya çıkan gelişme farklılığı göze çarpmaktadır. Ekonomiler arasındaki farklılık kendisini, yanlızca sanayi ve hizmetler sektörleri üzerinde değil, aynı zamanda ve belki de daha yoğun bir tarzda tarım sektörü üzerinde hissettirmektedir. AET ülkelerinde tarımsal gelişme sanayi gelişmeyi takip ederek çok ileri bir gelişme çizgisi elde etmiştir. Avrupa tarımında yapısal sorunlar çözülmüştür, üreticiler arzulanan hayat standardına sahip olurken, hektar ve işgücü başına verimlilikte büyük artışlar gerçekleştirilmiştir. Topluluk tarımı ile Türk tarımı arasındaki gelişme farkı ele alınan bütün verilerde kendini göstermektedir. İkinci ve üçüncü bölümlerde ayrıntılı bir şekilde incelediğimiz tarımsal yapı ve politikalardaki farklılıklar ve uyumsuzluklar giderildiği takdirde birleşme Türk tarımı için kazançlı bir yol olmaktadır. Bu şart ayni zamanda Türkiye'nin üyelik yolunda geçmesi gereken bir aşamadır. Zira topluluğun birçok sorunlara sahip ve hatta kendisine üyelik neticesinde büyük mali külfet yükleyecek bir tarımsal yapının katılmasını istememesi beklenen bir sonuçtur. Tarım piyasalarının istikrara kavuşturulması standardizasyonun temini ve ambalaj sorununun çözülmesinden sonra önemle halledilmesi gereken bir konu, Avrupa çapında etkin bir pazarlama ağının kurulmasıdır. Yakınlaşmadan elde edilen faydanın artırılması için bu gereklidir. Nitekim VBYK planında etkin bir pazarlama örgütünün kurulmasında devlet desteğinin gerekli olduğu vurgulanmıştır. Beşinci bölümde kısaca incelenen tarıma dayalı sanayilerin topluluk sanayileri karşısındaki rekabet gücünün ucuz ve bol hammaddeye dayanan sanayilerde yüksek olduğunu belirtmiştik. Rekabet gücü zayıf olan sanayilerde ise, dayandığı tarım alt sektörünün zayii olduğu göze çarpmaktadır. O halde bu sanayilerin dış piyasalarda rekabet edebilmesi için dayandıkları tarım ait sektörü ile birlikte güçlendirilmeleri gerekmektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11452/32310
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
SOY_00892.pdf
  A kadar 2099-12-31
4.12 MBAdobe PDFGöster/Aç Bir kopya isteyin


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons