Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/32114
Başlık: Turizmde yeni ürün geliştirme: Kültürel destinasyon marka değeri modeli önerisi
Diğer Başlıklar: New product development in tourism: A model proposal for cultural destination brand equity
Yazarlar: Taşkın, Çağatan
Karadamar, Ahmet Akif
Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Anabilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.
0000-0001-8087-2594
Anahtar kelimeler: Kültürel turizm marka değeri
Kültürel marka varlıkları
Destinasyon marka bilinirliği
Destinasyon imajı
Destinasyon marka çağrışımları
Destinasyon marka kalitesi
Destinasyon marka bağlılığı
Cultural tourism brand equity
Cultural brand assets
Destination brand awareness
Destination image
Destination brand association
Destination brand quality
Destination brand loyalty
Yayın Tarihi: 30-Oca-2023
Yayıncı: Bursa Uludağ Üniversitesi
Atıf: Karadamar, A. A. (2023). Turizmde yeni ürün geliştirme: Kültürel destinasyon marka değeri modeli önerisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Özet: Doğal güzellikleri, tarihi yapıları ve farklı kültürleri bünyesinde barındıran ve turistler tarafından farklı deneyimler yaşama, dinlenme, gezme ve eğlenme amaçlarıyla ziyaret edilen destinasyonlar, turizm pazarındaki rekabet ortamında pazar paylarını arttırmak için yoğun çaba harcamaktadırlar. Ulusal ve uluslararası turizm pazarında söz sahibi olabilmenin ve pazar payını arttırabilmenin temel yollarından biri turistlerin beklentilerini karşılayarak destinasyona olan bağlılığını sağlamaktır. Son yıllarda turizm pazarlamacılarının ilgisini çeken kültürel destinasyon marka değeri destinasyonların tanıtımı için oldukça önemli bir konu haline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı; yoğun rekabetin yaşandığı turizm sektöründe geleneksel turizm ürünlerinden farklı olarak yeni turizm ürünü geliştirmek ve kültürel destinayon marka değeri ölçümü yaparak Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa destinasyonları için kültürel temelli turizm stratejileri önerilerinde bulunmaktır. Araştırmanın evrenini, Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa illerini ziyaret eden yerli turistler oluştturmaktadır. Araştırmada kullanılmak üzere oluşturulan anket ile 01.07.2022-31.12.2022 tarihleri arasında veri toplama işlemi gerçeklleştirilmiştir.
Destinations, which hosted natural beauty, historic buildings and different cultures, and visited by tourist with a purpose of different experience, recreation, sightseeing and entertainment, spend an intensive effort to increase their market share in the competitive environment of the tourism market. One of the main ways to increase market share and have a say in the national and international tourism market is to ensure the loyalty of tourists to the destination by satisfying the expectation of them. In recent years, Destination marketers have realized the growing importance of cultural destination brand equity in promoting destinations. The purpose of this research; to develop new tourism products different from traditional tourism products in the tourism sector, where intense competition is experienced, and to suggest cultural-based tourism strategies for Diyarbakır, Mardin and Şanlıurfa destinations by measuring cultural destination brand equity. The population of the research consists of domestic tourists who visit the provinces of Diyarbakır, Mardin and Şanlıurfa. Data collection was collected between 01.07.2022 and 31.12.2022 with the questionnaire created to be used in the research.
URI: http://hdl.handle.net/11452/32114
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Doktora Tezleri / PhD Dissertations

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Ahmet_Akif_Karadamar.pdf2.29 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons