Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/31825
Başlık: Evaluation of pre-service science teachers' visual and cognitive constructions of a line graph
Diğer Başlıklar: Fen bilgisi öğretmen adaylarında bir çizgi grafiğinin görsel ve bilişsel yapılandırılması
Yazarlar: Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi.
0000-0003-1988-6385
0000-0002-1860-852X
İlkörücü, Şirin
Broutin, Menekşe Seden Tapan
Anahtar kelimeler: Cognitive construction
Graph drawing
Line graph
Visual construction
Bilişsel yapılandırma
Görsel yapılandırma
Çizgi grafiği
Grafik çizme
Yayın Tarihi: 5-Ara-2022
Yayıncı: Bursa Uludağ Üniversitesi
Atıf: İlkörücü, Ş. ve Broutin, M. S. T. (2022). ''Evaluation of pre-service science teachers' visual and cognitive constructions of a line graph''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 647-668.
Özet: This research was conducted in order to explain the process of creating a line graph on the subject of biology by pre-service teachers and thus to understand their comments about the graph they drew. In this context, the research was conducted with 180 pre-service science teachers, 55 in the 2013-2014 fall semester, 66 in the 2015-2016 fall semester, and 59 in the 2016-2017 fall semester, who were studying in the second year of a state university. The research was carried out within the framework of document analysis. The data source is the end-of-term evaluation form of the general biology laboratory course collected for three years The answers of the pre-service science teachers were made within the framework of evaluating their visual and cognitive construction in drawing the line graph. According to the findings, it can be stated that preservice teachers have poor visual construction skills and cognitive construction skills and their ability to make logical inferences from a graph is less efficient when compared to graph drawing and interpretation skills.
Bu araştırma, öğretmen adaylarının biyoloji konusuna ilişkin bir çizgi grafiği oluşturma sürecini açıklamak ve böylece çizdikleri grafikle ilgili yorumlarını anlamak amacıyla yapılmıştır.Bu kapsamda araştırma bir devlet üniversitesinin ikinci sınıfında öğretim gören 2013-2014 güz döneminde 55, 2015-2016 güz döneminde 66 ve 2016-2017 güz döneminde 59 olmak üzere toplam 180 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma doküman analizi çerçevesinde yürütülmüştür. Verilerin kaynağını üç yıl boyunca toplanan genel biyoloji laboratuvar dersinin dönem sonu değerlendirme kağıtları oluşturmaktadır. Değerlendirilen açık uçlu sorularda öğretmen adaylarından bir probleme yönelik çizgi grafik çizmeleri ve bu grafiği yorumlayarak mantıksal çıkarım yapmaları beklenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının yanıtları çizgi grafiğini çizmedeki görsel ve bilişsel yapılandırmalarının değerlendirilmesi çerçevesinde yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının görsel ve bilişsel yapılandırma becerilerinin zayıf olduğu, grafikten mantıksal çıkarımlar yapabilmelerinin grafik çizme ve yorumlama becerilerine göre daha yetersiz olduğu söylenebilir.
Açıklama: This article has been extended and developed from a conference paper presented at the “II. Ulusal Biyoloji Eğitimi” conference in Turkey, 03-05 July 2018.
URI: https://doi.org/10.19171/uefad.1099612
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2358281
http://hdl.handle.net/11452/31825
ISSN: 2667-6788
Koleksiyonlarda Görünür:2022 Cilt 35 Sayı 3

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
35_3_8.pdf1.47 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons