Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/31823
Başlık: Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanına ilişkin kavramsal eğilimin sempozyum bildirileri çerçevesinde belirlenmesi: Metin madenciliği yöntemi
Diğer Başlıklar: Determination of conceptual trend in computer education and instructional technologies in the framework of symposium papers: A text mining method
Yazarlar: Erdoğdu, Fatih
Gökoğlu, Seyfullah
Anahtar kelimeler: Öğretim teknolojileri
Metin madenciliği
Kavramsal eğilim
Instructional technologies
Conceptual trend
Text mining
Yayın Tarihi: 11-Ara-2022
Yayıncı: Bursa Uludağ Üniversitesi
Atıf: Erdoğdu, F. ve Gökoğlu, S. (2022). ''Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanına ilişkin kavramsal eğilimin sempozyum bildirileri çerçevesinde belirlenmesi: Metin madenciliği yöntemi''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 601-622.
Özet: Teknolojide yaşanan gelişmeler eğitim alanında birtakım dönüşümlere yol açmıştır. Bu dönüşümün en önemli yansıması da teknolojinin eğitsel amaçlı olacak şekilde nasıl daha sistemli, planlı ve etik bir şekilde kullanılması gerektiğidir. Bu bağlam çerçevesinde araştırmanın amacı, metin madenciliği kullanılarak 2007- 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumlarında sunulan bildiri özetlerinin analiz edilip kavramsal trendin ortaya çıkarılmasını sağlamaktır. Araştırma kapsamında 3145 bildiri özeti metin madenciliği tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda kavram haritaları, öne çıkan kavramlar ve kavramlar arası ilişki düzeyi tespit edilmiştir. Sonuç olarak, her dönemde uzaktan eğitim alanının yoğunlukla araştırma konusu olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, sempozyumun gerçekleştiği ilk beş yılda araştırmaların ilköğretim seviyesine odaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. İkinci beş yılda ise öğretmen adaylarına yönelik çalışmaların yoğun olduğu tespit edilmiştir. Son beş yıllık süreçte ise öğretmenlere yönelik çalışmaların yoğunlaştığı görülmekle birlikte programlama ve dijital oyun konularına ilişkin kavramların da öne çıktığı görülmüştür.
Advances in technology have led to changes in education. The key reflection of this transformation is how technology should be used in a more systematic, planned, and ethical way for educational purposes. The aim of the research in this context is to analyze the papers of the Computer and Instructional Technologies Symposium 2007-2021 using text mining and thus show the conceptual tendency. As part of the research, 3145 abstracts of the work were analyzed using text mining. As a result of the analysis, concept maps, hit theme and the degree of relationship between concepts were determined. In summary, the field of distance learning has always been the subject of intense research. In addition, it was concluded that research in the first five years of the symposium focused on the elementary school level. In the second five years, the studies on teacher candidates were intense. In the last five years, the studies for teachers have intensified, and the concepts related to programming and digital games have also come to the fore.Advances in technology have led to changes in education. The key reflection of this transformation is how technology should be used in a more systematic, planned, and ethical way for educational purposes. The aim of the research in this context is to analyze the papers of the Computer and Instructional Technologies Symposium 2007-2021 using text mining and thus show the conceptual tendency. As part of the research, 3145 abstracts of the work were analyzed using text mining. As a result of the analysis, concept maps, hit theme and the degree of relationship between concepts were determined. In summary, the field of distance learning has always been the subject of intense research. In addition, it was concluded that research in the first five years of the symposium focused on the elementary school level. In the second five years, the studies on teacher candidates were intense. In the last five years, the studies for teachers have intensified, and the concepts related to programming and digital games have also come to the fore.
URI: https://doi.org/10.19171/uefad.1188607
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2706515
http://hdl.handle.net/11452/31823
ISSN: 2667-6788
Koleksiyonlarda Görünür:2022 Cilt 35 Sayı 3

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
35_3_6.pdf2.31 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons