Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/30048
Başlık: Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumlar
Diğer Başlıklar: Music teacher candidates' attudes toward distance instrument education
Yazarlar: Eğilmez, Hatice Onuray
Acar, Dilan
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
0000-0002-4955-4835
Anahtar kelimeler: Çalgı eğitimi
Çevrim içi öğrenme
Müzik öğretmeni adayları
Tutum
Uzaktan çalgı eğitimi
Attitude
Distance instrument education
Instrument education
Music teacher candidates
Online learning
Yayın Tarihi: 6-May-2022
Yayıncı: Bursa Uludağ Üniversitesi
Atıf: Acar, D. (2022). Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Özet: Bu araştırmada müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumlarının cinsiyet, yaş, salgın döneminde dersleri takip ederken bulundukları bölge, eğitim gördükleri üniversite, öğrenim yılı, çalgı türü, çalgı dersi başarı durumu, akademik not ortalamaları, derslere ulaşmak için kullandıkları teknolojik araç, dersleri çevrim içi takip ederken internet bağlantı durumu ve öğretim elemanları ile iletişim ve etkileşim durumları değişkenlerine göre farklılaşma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Trakya Üniversitesi ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında öğrenim gören 240 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği ve araştırma için bu ölçeğin araştırmacı tarafından uzaktan çalgı eğitimine uyarlanmış hali ‘Uzaktan Çalgı Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği’ ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS İstatistik 26 versiyonu kullanılmıştır. Kategorik değişkenler sayı ve yüzde ile kullanılan ölçeğin güvenirliğine ilişkin iç tutarlılık ise Cronbach’ın Alfa katsayısı ile hesaplanmıştır. Araştırmada normal dağılım sergileyen ikili grupların karşılaştırılmasında Independent Sample T testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında One Way Anova Testi, vii korelasyon analizinde ise Pearson testi kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farklılık Benforrini testi ile tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları ile yaş değişkeni arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki tespit edilmiş, eğitim görülen üniversite ve bireysel çalgıdan alınan en son not değişkenlerine göre düşük düzeyde negatif bir ilişki tespit edilmiştir. Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları ile cinsiyet, salgın döneminde bulundukları bölge, öğrenim yılı, çalgı türü, akademik ortalama, kullanılan teknolojik araç, internet bağlantı durumu, öğretim elemanları ile iletişim ve etkileşim durumu arasında bir farklılık tespit edilmemiştir.
In this study, the main goal is examining the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument learning according to their gender, age, the region where they following the lessons during the epidemic, the university they were educated at, the year of their study, the type of instrument they learning, the succes of the instument course, their academic grade averages, the technological tool they used to access the lessons, the connection status and communication and interaction between the candidates and instructors while they following the lessons. The sample of the research consists of 240 students studying at the Music Education Departments of Ağrı İbrahim Çeçen University, Balıkesir University, Bursa Uludağ University, Erzincan Binali Yıldırım University, Muğla Sıtkı Koçman University, Trakya University and Van Yüzüncü Yıl University in the 2020-2021 academic year. General survey model was used in this study. The data of the research were collected with the Personal Information Form and the Attitude towards Distance Education Scale and the adapted version of this scale for the research, the ‘Attitude Scale towards Distance Instrumental Education’. Data analysis was performed by 26th version of SPSS Statistics. Categorical variables were calculated as numbers and percentages. Internal consistency regarding the reliability of the scale used was calculated with the Cronbach’s Alpha coefficient. In the study, the ix Independent Sample T test was used to compare paired groups with normal distribution while One Way Anove Test was used to compare more than two groups and for correlation analysis Pearson test was used. The difference between groups determined by Benforrini Test. As a result of the research, a moderate positive relationship was determined between the attitudes of music teacher candidates towards distance instument education and the age variable and a low negative relationship was determined compared to the variables of the university where the education was received and the last grade received from the individual instrument. No difference was found between the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education and their gender, region during the epidemic, academic year, type of instrument, academic average, technological tool used, internet connection status, communication and interaction status with instructors.
URI: http://hdl.handle.net/11452/30048
Koleksiyonlarda Görünür:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Dilan_Acar.pdf2.58 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons