Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/29400
Title: Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik algıları
Other Titles: Secondary school mathematics teacher's perceptions about distance education
Authors: Şengel, Erhan
Işık, Gülperi
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı.
0000-0002-9274-9515
Keywords: Uzaktan eğitim
Matematik eğitimi
Ortaokul
Uzaktan matematik eğitimi
Matematik öğretmeni
Distance education
Mathematics education
Secondary school
Mathematics teacher
Distance mathematics education
Issue Date: 16-May-2022
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Işık, G. (2022). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik algıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Abstract: Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik algılarını incelemektir. Araştırmada, nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa ili Yıldırım, Nilüfer ve Osmangazi ilçelerinde devlete ait ortaokullarda görev yapan ortaokul matematik öğretmenlerinin içinden seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilmiş 508 ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel verileri toplamak için görüşme talebini kabul eden öğretmenler arasından 8 öğretmen rastgele seçilmiştir. Bu görüşmede öğretmenlerin uzaktan eğitim tanımlamaları, uzaktan matematik eğitiminin değerlendirme, kaynak, öğrenci, kazanım, konuların işlenişi, verim, iletişim, etkileşim, öğretim yöntem ve teknik, zaman-mekân açısından avantaj ve dezavantajlı yönlerini tespit etmeye yönelik sorularla uzaktan eğitim faaliyetlerini yürütürken kullandıkları araç-gereçler ve bu araç-gereçleri nasıl finanse ettiklerine dair sorular yöneltilmiştir. Elde edilen nitel veriler MAXQDA 12 programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmenlere göre uzaktan matematik eğitimi zaman-mekân, kaynakların çokluğu, bazı kazanımların öğretimini kolaylaştırma, somutlaştırma, çoklu zekaya hitap etme gibi avantajlara sahip iken iletişim, etkileşim, değerlendirme, grupla eğitime olanak vermemesi, sınıf içi uygulama gerektiren etkinliklerin yapılamaması sebebiyle dezavantajlıdır. Nicel verilerini toplamak için gönüllük esasına uygun vii 500 öğretmenin katılımı sağlanmıştır. Veriler bir ölçek yardımıyla toplanmış ve IBM SPSS programıyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmenin uzaktan eğitim algılarında cinsiyete göre anlamlı bir farklılık yoktur. Öğrenim durumu değişkeni ile uzaktan eğitim algıları arasında temel bakışa ilişkin algı alt boyutunda yüksek lisans lehine anlamlı bir farklılığa ulaşılmıştır. Kıdem değişkenine bağlı olarak gerçekleşen farklılaşma incelendiğinde ise kaynaklara erişim alt boyutunda anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Bu farklılığın 5-9 yıllık tecrübeye sahip öğretmenlerde diğerlerinden daha fazla olduğu görülmektedir.
The purpose of this research is to examine the perceptions of secondary school mathematics teachers towards distance education. In the research, a mixed method, in which qualitative and quantitative methods are used together, was used. The sample of the study consists of 508 secondary school mathematics teachers selected by random sampling method among the secondary school mathematics teachers working in state secondary schools in Bursa province Yıldırım, Nilüfer and Osmangazi districts. In order to collect the qualitative data, 8 teachers were randomly selected among the teachers who accepted the interview request. In this interview, teacher’s definitions of distance education, evaluation, resource, student, achievement, teaching of subjects, efficiency, communication, interaction, teaching method and technique, time-space in terms of advantages and disadvantages of distance mathematics education with questions to determine the tool they use while conducting distance education activities. Questions were asked about the equipment and how they financed these equipment. According to the results of the analysis made with MAXQDA 12, while distance mathematics education has advantages such as time-space, abundance of resources, facilitating the teaching of some achievements, concretization, addressing multiple intelligences, according to the teachers, it does not allow communication, interaction, evaluation, group education, and activities that require in-class practice. disadvantageous because it cannot be done. In order to collect quantitative data, 500 ix teachers participated on a voluntary basis. According to the results of the analysis, there is no significant difference according to gender in the perceptions of teachers about distance education. A significant difference was found in favor of master's degree in the dimensions of perception of basic perspective between the variable of education status and perceptions of distance education. When the differentiation depending on the seniority variable is examined, a significant difference was obtained in the sub-dimension of access to resources.
URI: http://hdl.handle.net/11452/29400
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gülperi_Işık.pdf1.44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons