Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/27904
Title: | Türkiye’de spiritüel arayışlar deizm, yoga, budizm, meditasyon, reiki vb. - Kitap değerlendirmesi - |
Authors: | Yılmaz, Hatice Zişan |
Keywords: | Spritüel Yoga Meditasyon Dini arayışlar Geleneksel dindarlık |
Issue Date: | 10-May-2022 |
Publisher: | Bursa Uludağ Üniversitesi |
Citation: | Yılmaz, H. Z. (2022). "Türkiye’de spiritüel arayışlar deizm, yoga, budizm, meditasyon, reiki vb. Kitap değerlendirmesi. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 31(1), 375-380. |
Abstract: | Türkiye’de son on yılda spritüel arayışlarda gözle görünür bir patlama yaşanmaktadır. Özellikle büyük şehirlerin orta üst sınıf mahallelerinde çoğalmaya başlayan yoga-meditasyon stüdyoları, bunun en belirgin göstergesidir. Reiki, tanra, şifacılık, şamanlık, bioenerji, alternatif tıp ve astroloji gibi alternatif inançlar da ilgi duyulan spritüel pratikler arasındadır. Esere konu olan araştırmanın sonuçları özellikle yüksek eğitimli, orta-üst gelir grubuna mensup, profesyonel meslek sahibi genç ve orta yaşlı kadınlar arasında yoga ve meditasyona yönelik ilginin son derece yoğun olduğunu göstermektedir. Spritüel hareketler geleneksel dindarlığın etkisi ile kıyaslandığında toplumun az bir kesimini kapsıyor ve genellikle orta-üst sınıftan eğitimli insanlarla sınırlı kalıyorsa da gitgide popülerleşmekte ve kitleselleşmektedir. İnsanlar neden bu inanç ve pratiklere ilgi duyuyor? Bu eser özel olarak bu meseleye odaklanmakta; büyük çoğunluğu Müslüman bir ülkede geleneksel dini pratiklerden ziyade kişisel deneyimi öne çıkaran bu tür arayışlara dönük ilgiyi anlamayı amaçlamaktadır. |
URI: | https://doi.org/10.51447/uluifd.1101177 https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2364970 http://hdl.handle.net/11452/27904 |
ISSN: | 1301-3394 2667-680X |
Appears in Collections: | 2022 Cilt 31 Sayı 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
31_1_15.pdf | 418.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License