Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27810
Title: Matematik okuryazarlığının okul matematiği ile entegrasyonu
Other Titles: Integration of mathematical literacy with school mathematics
Authors: Bozkurt, Işıl
Akkaya, Recai
Demir, Furkan
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
0000-0001- 8853-8523
0000-0001- 8413-8290
0000-0001- 7354-8155
0000-0001-9809-9077
0000-0003-1768-3963
Altun, Murat
Ülger, Tuğçe Kozaklı
Arslan, Çiğdem
Karaduman, Burcu
Özaydın, Zeynep
Keywords: Matematik okuryazarlığı
Matematiksel yeterlikler
Matematiksel etkinlik
Yapılandırmacı öğretim
Gerçekçi matematik eğitimi
Mathematical literacy
Mathematical competencies
Mathematical tasks
Constructivist teaching
Realistic mathematics education
Issue Date: 29-Mar-2022
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Altun, M. vd. (2022). "Matematik okuryazarlığının okul matematiği ile entegrasyonu". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 126-149.
Abstract: Okulda öğrenilen matematiği gerçek yaşama aktarabilme, matematiksel bilgiyi yaşamda kullanabilme ihtiyacı, matematik okuryazarlığı deyimini ön plana çıkarmıştır. Bu ihtiyacın karşılanması okullarda matematik okuryazarı öğrenciler yetiştirmek ve öğretimi bu şekilde planlamakla mümkündür. Bu doğrultudan hareketle bu çalışmada, matematik öğretiminde matematik okuryazarlığını süreç içinde geliştirme amacıyla tasarlanan ve Çift Odaklı Öğretim adı verilen bir öğretim modelinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Tasarım tabanlı bir araştırma projesinden elde edilen verilere dayanarak yapılandırılan bu modelde öğretim, matematiksel kavram ve genellemelere ulaşma ve bunları derinleştirme ve pekiştirme üzerine yoğunlaşmaktadır. Çalışmada, modelin içeriği, dayandığı öğrenme kuramları ve örnek bir ders planı üzerinde derse yansıması tüm yönleriyle açıklanmıştır. Modelin varlığına duyulan ihtiyaç, uygulanabilirliği ve başarı potansiyeli literatür ışığında tartışılmıştır.
The need to transfer the mathematics learned at school to real-life and use mathematical knowledge in life has brought the expression of mathematical literacy to the fore. Meeting this need is possible by raising mathematically literate students in schools and planning education to achieve this. From this starting point, this study aims to introduce a teaching model called Dual-Focused Teaching, which is designed to develop mathematical literacy during mathematics instruction. Constructed based on data from a design-based research project, this model focuses on reaching, deepening, and reinforcing mathematical concepts and generalizations. The model's content includes learning theories on which it is based, its application in the lesson, and its reflection on the lesson on a sample lesson plan are explained in all aspects of this study. The need for this model, its applicability, and potential are discussed in light of the literature.
URI: https://doi.org/10.19171/uefad.1035381
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2127170
http://hdl.handle.net/11452/27810
ISSN: 2667-6788
Appears in Collections:2022 Cilt 35 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35_1_7.pdf587.9 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons