Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27810
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBozkurt, Işıl-
dc.contributor.authorAkkaya, Recai-
dc.contributor.authorDemir, Furkan-
dc.date.accessioned2022-07-13T13:59:53Z-
dc.date.available2022-07-13T13:59:53Z-
dc.date.issued2022-03-29-
dc.identifier.citationAltun, M. vd. (2022). "Matematik okuryazarlığının okul matematiği ile entegrasyonu". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 126-149.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.1035381-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2127170-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27810-
dc.description.abstractOkulda öğrenilen matematiği gerçek yaşama aktarabilme, matematiksel bilgiyi yaşamda kullanabilme ihtiyacı, matematik okuryazarlığı deyimini ön plana çıkarmıştır. Bu ihtiyacın karşılanması okullarda matematik okuryazarı öğrenciler yetiştirmek ve öğretimi bu şekilde planlamakla mümkündür. Bu doğrultudan hareketle bu çalışmada, matematik öğretiminde matematik okuryazarlığını süreç içinde geliştirme amacıyla tasarlanan ve Çift Odaklı Öğretim adı verilen bir öğretim modelinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Tasarım tabanlı bir araştırma projesinden elde edilen verilere dayanarak yapılandırılan bu modelde öğretim, matematiksel kavram ve genellemelere ulaşma ve bunları derinleştirme ve pekiştirme üzerine yoğunlaşmaktadır. Çalışmada, modelin içeriği, dayandığı öğrenme kuramları ve örnek bir ders planı üzerinde derse yansıması tüm yönleriyle açıklanmıştır. Modelin varlığına duyulan ihtiyaç, uygulanabilirliği ve başarı potansiyeli literatür ışığında tartışılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe need to transfer the mathematics learned at school to real-life and use mathematical knowledge in life has brought the expression of mathematical literacy to the fore. Meeting this need is possible by raising mathematically literate students in schools and planning education to achieve this. From this starting point, this study aims to introduce a teaching model called Dual-Focused Teaching, which is designed to develop mathematical literacy during mathematics instruction. Constructed based on data from a design-based research project, this model focuses on reaching, deepening, and reinforcing mathematical concepts and generalizations. The model's content includes learning theories on which it is based, its application in the lesson, and its reflection on the lesson on a sample lesson plan are explained in all aspects of this study. The need for this model, its applicability, and potential are discussed in light of the literature.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMatematik okuryazarlığıtr_TR
dc.subjectMatematiksel yeterliklertr_TR
dc.subjectMatematiksel etkinliktr_TR
dc.subjectYapılandırmacı öğretimtr_TR
dc.subjectGerçekçi matematik eğitimitr_TR
dc.subjectMathematical literacyen_US
dc.subjectMathematical competenciesen_US
dc.subjectMathematical tasksen_US
dc.subjectConstructivist teachingen_US
dc.subjectRealistic mathematics educationen_US
dc.titleMatematik okuryazarlığının okul matematiği ile entegrasyonutr_TR
dc.title.alternativeIntegration of mathematical literacy with school mathematicsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.tubitak218K515tr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0001- 8853-8523tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0001- 8413-8290tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0001- 7354-8155tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0001-9809-9077tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-1768-3963tr_TR
dc.identifier.startpage126tr_TR
dc.identifier.endpage149tr_TR
dc.identifier.volume35tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorAltun, Murat-
dc.contributor.buuauthorÜlger, Tuğçe Kozaklı-
dc.contributor.buuauthorArslan, Çiğdem-
dc.contributor.buuauthorKaraduman, Burcu-
dc.contributor.buuauthorÖzaydın, Zeynep-
dc.relation.collaborationYurt içitr_TR
Appears in Collections:2022 Cilt 35 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35_1_7.pdf587.9 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons