Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/22219
Title: Veli katılımının matematik okuryazarlığı eğitimi sürecine etkisinin incelenmesi
Other Titles: Investigation of the effect of parent participation on mathematical literacy education process
Authors: Arslan, Çiğdem
Doğan, Beyzanur
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı/Matematik Eğitimi Bilim Dalı.
Keywords: Matematik eğitimine veli katılımı
Matematik okuryazarlığı
Veli katılımı
Mathematical literacy
Parent participation
Parent participation in mathematics education
Issue Date: 18-Aug-2021
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Doğan, B. (2021). Veli katılımının matematik okuryazarlığı eğitimi sürecine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Abstract: Çalışmanın amacı, matematik okuryazarlığı eğitimi sürecine veli katılımının sağlanmasının, öğrencilerin matematik okuryazarlığı eğitimi sürecine etkisinin incelenmesidir. Çalışma, Kocaeli’deki bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 34 yedinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Çalışmada, nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, ön test- son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Nitel veriler, velilerin yazdığı mektuplardan elde edilmiştir. Bu bağlamda, öncelikle öğrencilere Matematik Okuryazarlığı Ön Testi uygulanmıştır. Öğrencilerin matematik okuryazarlığı başarılarını arttırabilmek için sekiz haftalık bir eğitim programı hazırlanmıştır. Program dahilinde her hafta öğrencilerle derste matematik okuryazarlığı soruları çözülmüş ve matematik okuryazarlığı ödev soruları verilmiştir. Çalışmanın deney grubundaki öğrencilerin, sekiz hafta boyunca ev ödevlerini aileleri ile birlikte yapmaları istenmiştir. Bununla birlikte, okulda matematik okuryazarlığı eğitimi verilen kontrol grubu ise ev ödevleri kendileri yapmışlardır. Ev ödevleri haftalık olarak puanlandırılmıştır. Sekiz haftanın sonunda da öğrencilere Matematik Okuryazarlığı Son Testi uygulanmıştır. Ayrıca çalışmaya katılan velilerden sürecin sonunda matematik okuryazarlığı eğitimi sürecine yönelik bir mektup yazmaları istenmiştir. Araştırmanın kuramsal çerçevesini, Gerçekçi Matematik Eğitimi ve Sosyal Yapılandırmacılık Kuramı oluşturmaktadır. Bu çerçevede, eğitim sürecinde kullanılan soruların günlük hayattan seçilmesi, öğrencilerin kendilerini rahat hissedebildikleri bir çalışma ortamının sağlanması ve aileleri ile etkileşim halinde olmaları önem arz etmiştir. Veli katılımının matematik okuryazarlığı başarısına etkisi incelenirken deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin ön test ve son test puanları karşılaştırılmıştır. Aynı zamanda, öğrencilerin ev ödevlerinden aldığı puanlar uygun analiz yöntemleri ile analiz edilerek ders etkinliklerine katılımın değerlendirilmesinde kullanılmıştır. Velilerin yazdığı mektuplar da içerik analizi yöntemiyle analiz edilerek velilerin matematik okuryazarlığı eğitimine yönelik görüşleri belirlenmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde matematik okuryazarlığı eğitimi sürecine veli katılımının matematik okuryazarlığı başarısını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Veli katılımı, öğrencilerin ders etkinliklerine katılımlarını da olumlu yönde etkilemiştir. Velilerin yazdığı mektuplar analiz edildiğinde, velilerin, matematik okuryazarlığı sorularına ve matematik okuryazarlığı eğitimine yönelik olumlu görüşler belirttiği sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of the study is to examine the effect of parent participation in the mathematical literacy education process on the students' mathematical literacy education process. The study was conducted with 34 seventh grade students studying at a public school in Kocaeli. Mixed design, in which qualitative and quantitative methods are used together, was used in the study. In the quantitative dimension of the study, the experimental model with pretest-posttest control group was used. Qualitative data were obtained from letters written by parents. In this context, firstly, the Mathematical Literacy Pre-Test was administered to the students. An eight-week training program has been prepared in order to increase students' mathematical literacy achievements. Within the scope of the program, mathematical literacy questions were solved and mathematical literacy homework questions were given to the students in the lesson every week. The students in the experimental group of the study were asked to do their homework with their families for eight weeks. On the other hand, the control group, who was given mathematics literacy education at school, did their homework themselves. Homework is scored on a weekly basis. At the end of the eight weeks, the Mathematical Literacy Post-Test was administered to the students. In addition, the parents participating in the study were asked to write a letter about the mathematical literacy education process at the end of the process.The theoretical framework of the research is Realistic Mathematics Education and Social Constructivism Theory. In this context, it was important to choose the questions used in the education process from daily life, to provide a working environment in which students feel comfortable and to interact with their families. While examining the effect of parent participation on mathematical literacy achievement, the pre-test and post-test scores of the students in the experimental and control groups were compared. At the same time, the scores of the students from their homework were analyzed with appropriate analysis methods and used in the evaluation of participation in the course activities. The letters written by the parents were also analyzed with the content analysis method, and the views of the parents on mathematical literacy education were determined. When the findings were examined, it was concluded that parent participation in the mathematical literacy education process increased the success of mathematical literacy. Parent participation also positively affected students' participation in course activities. When the letters written by the parents were analyzed, it was concluded that the parents expressed positive views on mathematical literacy questions and mathematics literacy education.
URI: http://hdl.handle.net/11452/22219
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Beyzanur DOĞAN.pdf1.3 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons