Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/20568
Başlık: Amerika ve Türkiye örenkleriyle istatistik ve kamuoyu
Yazarlar: Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
Gürsakal, Necmi
Anahtar kelimeler: İstatistik
Statistics
ABD
Türkiye
USA
Turkey
Yayın Tarihi: 1985
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Gürsakal, N. (1985). "Amerika ve Türkiye örnekleriyle istatistik ve kamuoyu". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 161-168.
Özet: Bu çalışmada istatistiğin son derece gelişmiş olduğu Amerika ile istatistiğin henüz gelişmekte olduğu ülkemiz ele alınarak, istatistik -kamuoyu ilişkileri değerlendirilmektedir. Amerika 'da 1980 'li yıllardan sonra bir meslek olarak istatistik ve istatistikçinin, topluma katkılarının karşılığında hakettiği yerde bulunup bulunmadığı daha yaygın bir şekilde tartışılmıştır. Ayrıca Amerikalı istatistikçiler, "halkla ilişkiler", "toplumsal Sorumluluk", "kalite kontrolüne önem verme", "istatistiklerin öncelikle sırası" gibi konuları da gündeme getirmişlerdir. Ülkemizde henüz çok yeni bir meslek dalı olan istatistik ise kamuoyu günde mine genelde: Fiyat endeksleri, nüfus sayımları ve seçimlerle ilgili kamuoyu araştırmaları ile gelmektedir. Ancak ülkemizde istatistik konusunda oluşan kamuoyu imajının olumlu olduğunu söylemek çok güçtür ve bu imajın olumluya dönüştürülebilmesi için istatistikle ilgili kişi ve kuruluşlara büyük sorumluluklar düşmektedir.
In this paper the relation between statistics and public opinion in Turkey and the U.S.A . is evaluated. In the U.S.A. it has been argued more widely whether statistics as a discipline or statisticians receive benefits for their contributions after 1980's. Besides topics like "social responsibility ", "public relations ", "importance of quality control", "the priority order of statistics" Have been included in the statisticians agenda. In our country, statistics is in its in fancy, and in general our publicity interests in statistics are only in relation with price indexes, consensus and public opinion researches of elections. It is also hard to say that statistic has a good image in public opinion. Therefore, a great responsibility should be taken by individuals and institutions of statistics in order to change this image into a positive one.
URI: http://hdl.handle.net/11452/20568
Koleksiyonlarda Görünür:1985 Cilt 6 Sayı 2

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
6_2_20.pdf1.91 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons