Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/20468
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.date.accessioned2021-06-15T06:45:16Z-
dc.date.available2021-06-15T06:45:16Z-
dc.date.issued1985-11-
dc.identifier.citationYılmaz, Z. (1985). "İşletmelerde amaç ilişkileri". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 71-80.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/20468-
dc.description.abstractİşletme amaçları arasında çeşitli ilişkiler söz konusudur. Genellikle bu ilişkileri üç grupta toplamak mümkündür. Nitekim bunlar, -hiyerarşik veya amaç-araç ilişkisi, birincil (asli) ve ikincil (veya tali) amaç ilişkisi, nötr, tamamlayıcı ve rekabet amaç ilişkisi, olarak karşımıza çıkmaktadır. Amaçların hiyerarşik ilişkisi, amaçların hiyerarşik bir düzene sokulması suretiyle gerçekleştirebilmektedir. Buna göre amaçlar üst düzeydeki ve alt düzeydeki amaçlar diye ayrılmaktadır. Bir üst amacın aracı alt düzeydeki amaçtır. Bu alt düzeydeki amacın aracı ise daha alt düzeydeki amaçlardır. Böylece amaçlar amaç araç (amaç) ilişkisi çerçevesinde gerçekleştirilmeye çalışılacaktır. Bu türdeki amaç ilişkisi asimetrik bir ilişkidir. Diğer bir ifade ile alt amaç onu takip eden amacın gerçekleşmesine katkıda bulunacaktır. Ancak tersi yani, üst amacın alt amacın gerçekleşmesine katkısı mevcut değildir. Literatürde zaman zaman amaçların aynı düzeyde olmayan, daha çok birincil amaçlar (veya asli amaçlar) ve ikincil (tali) amaçlar şeklinde farklılaştığı görülmektedir. Birincil (veya asli) amaç daha yüksek refahın veya var olma düşüncesinin temelini teşkil etmektedir. Daha açık bir ifade ile bu amaçlar olmadığı sürece diğer amaçlar gerçekleştirilemez. örneğin bir ticari işletme kar elde etmek amacıyla kurulur veya şermaye sahipleri gelir sağlamak amacıyla ticari işletmeyi kurarlar.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİşletmelertr_TR
dc.subjectRekabet ilişkisitr_TR
dc.titleİşletmelerde amaç ilişkileritr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage71tr_TR
dc.identifier.endpage80tr_TR
dc.identifier.volume6tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorYılmaz, Zekai-
Koleksiyonlarda Görünür:1985 Cilt 6 Sayı 2

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
6_2_10.pdf2.17 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons