Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/19045
Başlık: Acil serviste gerçekleştirilen konsültasyon sürecinin incelenmesi
Diğer Başlıklar: Analysis of the process of consultations in the emergency department
Yazarlar: Dönmez, Serdar Süha
Torun, Gökhan
Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/Acil Tıp Anabilim Dalı.
Durak, Vahide Aslıhan
Köksal, Özlem
Aydın, Şule
Anahtar kelimeler: Acil servis
Konsültasyon
Hasta karakteristikleri
Emergency Department
Consultation
Patient characteristics
Yayın Tarihi: 7-Mar-2017
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Dönmez, S. S. vd. (2017). "Acil serviste gerçekleştirilen konsültasyon sürecinin incelenmesi". Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 43(1), 23-28.
Özet: Çalışmamızda Acil Servise başvuran ve herhangi bir bölüme konsültasyonu yapılan hastaların epidemiyolojik özelliklerinin belirlenmesi ve konsültasyon sürecinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 2013 hasta dahil edildi. Hastaların yaş ve cinsiyet özellikleri, ön tanı/tanıları, hastaneye yatış veya sevk ve mortalite oranları gibi epidemiyolojik özellikleri ile konsülte edildiği bölümler, acil serviste kalış süreleri ve konsültasyon süreçleri araştırıldı. Hastaların 521 (%25.9)’i 16:00-19:59 saatleri arasında başvurmuş olup, en sık başvuru saatlerinin de bu saatler arasında olduğu saptandı. Acil serviste en sık konsültasyon isteme nedenleri; basit travma(%33.5) ve kardiyo-vasküler hastalıklardı (%9.5). Hastaların %58.6’sı acil servisten taburcu edilirken, %27.9’u değişik kliniklere yatırıldı ve %9.1’i başka bir sağlık kuruluşuna sevk edildi. Acil serviste 8 saatten uzun süre kalan hasta sayısı 407(%20.21) idi. Konsültasyon süresini uzatan nedenler arasında; en sık herhangi bir bölüm tarafınca uygulanan ek tedavi veya tanısal girişimlerin (%2.8) olduğu görüldü. Hastaların yaşı ile konsültasyon istenme sayısı ve hastaların acil servise başvurduğu saat ile konsültasyon istenme sayısı arasında anlamlı ilişki saptandı (p<0.05). Acil servislerin işleyişinde konsültasyonlar önemli yer tutmaktadır. Hızlı ve etkin bir konsültasyon işleyiş sistemi için acil servis hekimi ve konsültan hekimin işbirliği gerekli olup, bu süreç içerisinde rol alan tüm etkenlerin hasta yararına odaklı olması sağlanmalıdır.
In this study, we aimed to evaluate the epidemiological characteristics of the patients who are admitted to Emergency Department (ED) and the process of consultations. 2013 patients were included in the study. The epidemiological characteristics of patients such as age and gender, prediagnosis/diagnosis, hospitalization or referring to other hospital and mortality rates and the consulted departments, stay length in ED and process of consultation were investigated. 521 (25.9%) of patients applied to hospital between 16:00-19:59 hours and these were the most common appeal hours. The most frequent reasons of consultation requests were,not-complicated traumas (33.5%), cardio-vascular diseases (9.5%) in ED.58.6% of patients were discharged from ED, 27.9% of the patients were hospitalized to different clinics, %9.1 of the patients were referred to another health center. 407 (20.21%) patients stayed in the ED longer than 8 hours. Additional therapies or diagnostic interventions (2.8%) which were performed by any department increased the lenght of consultation. There was a significant relationship between the number of consultation request and the patients age and time of the admission to the ED (p<0.05). Consultations in the emergency department is very important. The emergency physician and the consultant physician cooperation is necessary for a fast and effective consultation system, and all factors involved in process should work for the benefit of the patient.
URI: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/421443
http://hdl.handle.net/11452/19045
ISSN: 1300-414X
Koleksiyonlarda Görünür:2017 Cilt 43 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
43_1_5.pdf268.78 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons