Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/18990
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVardar, Tonguç-
dc.contributor.authorAydın, Taner-
dc.date.accessioned2021-04-06T09:17:33Z-
dc.date.available2021-04-06T09:17:33Z-
dc.date.issued2020-12-29-
dc.identifier.citationAydın, T. (2020). Erzurum Tekman ilçesindeki ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/18990-
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine bakış açıları incelenmiş, elde edilen sonuçlar ortaya konulmuştur. 2019-2020 eğitim öğretim yılında Erzurum ili Tekman ilçesinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri örneklem grubu olarak alınmıştır. Araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı genel ortaokul ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma sürecinde 159 öğrenciye anket uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından Güllü ve Güçlü (2009) tarafından 600 öğrenciye uygulanarak geliştirilen tutum ölçeği, 11 madde olumlu ve 24 madde olumsuz olmak üzere toplam 35 maddeden oluşmaktadır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kişisel bilgilerden, ikinci bölüm ise Beden eğitimi dersi tutum ölçeğinden oluşmaktadır. Çalışmamızda yer alan öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeyleri 3,81±0,33 olarak bulunmuştur. Bu ortalama öğrencilerin yüksek seviyede beden eğitimi dersi tutum düzeyine sahip olduğunu ortaya koymaktadır.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, middle school students' perspectives on physical education lesson were examined and the results obtained were presented. Secondary school students studying in Erzurum's Tekman district in the 2019-2020 academic year were taken as the sample group. The research was conducted in order to determine the attitudes of students studying in general secondary schools affiliated to the Ministry of National Education and private secondary schools affiliated with the Ministry of National Education towards physical education lessons. In the research process 159 a questionnaire was applied to the student. The attitude scale developed by Güllü and Güçlü (2009), one of the data collection tools, to 600 students, consists of 35 items, 11 of which are positive and 24 items are negative. The questionnaire consists of two parts. The first part consists of personal information and the second part consists of the Physical education lesson attitude scale. The attitude level of the students in our study towards physical education lesson was found to be 3.81 ± 0.33. This reveals that average students have a high level of attitude towards physical education.en_US
dc.format.extentXI, 71 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBeden eğitimitr_TR
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectSporten_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.titleErzurum Tekman ilçesindeki ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarıtr_TR
dc.title.alternativeAttitudes of secondary school students in Erzurum Tekman district towards physical education courseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TANER_AYDIN .pdf1.46 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons