Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/17903
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorAltaş, Dilek-
dc.contributor.authorGiray, Selay-
dc.date.accessioned2021-03-18T13:34:35Z-
dc.date.available2021-03-18T13:34:35Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.citationAltaş, D. ve Gray, S. (2005). ''Türkiye’nin eğitim, sağlık ve iktisadi göstergeleri arasındaki etkileşiminin kanonik korelasyon analizi ile incelenmesi''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 45-66.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17903-
dc.description.abstractBir ülkenin gelişmişlik düzeyini belirleyen en önemli unsur, o ülkenin ekonomik durumudur. Yaklaşık 20 yıl öncesinden itibaren sadece ekonomik göstergelerin yeterli olmadığı ve ekonomik büyümenin sosyal gelişmeyi de beraberinde getirmesi gerektiği belirlenmiştir. Bir ülkenin gelişmişlik düzeyini ekonomik faktörlerin yanı sıra insani faktörler de belirlemektedir. Bu sebeple çeşitli kurumlarca farklı indeksler geliştirilmiş; ekonomik göstergelerin yanısıra eğitim ve sağlık göstergeleri de eşit ağırlıkla bu endekslere dahil edilmiştir. Bu çalışmanın amacı 2000 Genel Nüfus Tespiti sonuçlarını kullanarak Türkiye için ekonomik göstergeler ile sosyal göstergeler arasındaki etkileşimin detaylı bir şekilde analiz edilmesidir. Amaç doğrultusunda çok değişkenli istatistiksel analiz tekniklerinden Kanonik Korelasyon Analizi kullanılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe most important factor that determines the development level of a country is its economic situation. Since nearly 20 years, it became clear that not only economic indicators were sufficient and economic development has to be realized along with social development. Not only economic factors but also human factors determine the economic development of a country. Different indices have been developed by various institutions. Educational and Health indicators along with economic ones were equally included in these indices. The aim of this study is to analyze in detail the interaction between the social and economic indicators for Turkey by using the results of 2000 Census. To get the results Canonical Correlation Analysis, which is one of the multiple variant statistical analysis techniques, was used. As a result of this study, it is found that there is a significant relation between economic and social developments; whereas, the interaction between economic and educational indicators was found higher when compared to the interaction between economic and health indicators.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKanonik korelasyon analizitr_TR
dc.subjectSosyal ve ekonomik göstergelertr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectSağlıktr_TR
dc.subjectSocial and economics indicatorsen_US
dc.subjectCanonical correlation analysisen_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleTürkiye’nin eğitim, sağlık ve iktisadi göstergeleri arasındaki etkileşiminin kanonik korelasyon analizi ile incelenmesitr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage45tr_TR
dc.identifier.endpage66tr_TR
dc.identifier.volume24tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:2005 Cilt 24 Sayı 2

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
24_2_3.pdf260.33 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons