Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/17824
Başlık: Tedarikçi firmaların; servis performansı, iletişimi, tedarikçi satış desteği davranışlarının satıcı işletme maliyet ve finansal performansı üzerine etkisi beyaz eşya ve ev mobilyası işletmelerinde bir uygulama
Yazarlar: Bozkurt, Orhan
Anahtar kelimeler: İletişim
Communiciation
Servis performansı
Tedarikçi desteği
Maliyet
Finansal performans
Supplier support
Service performance
Cost and financial performance
Yayın Tarihi: 2003
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Bozkurt, O. (2003). "Tedarikçi firmaların; servis performansı, iletişimi, tedarikçi satış desteği davranışlarının satıcı işletme maliyet ve finansal performansı üzerine etkisi beyaz eşya ve ev mobilyası işletmelerinde bir uygulama" Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1),173-190.
Özet: Akademik literatür ve iş pratiği alcı-satıcı ilişkilerinde değer oluşturmanın artan önemine işaret etmektedirler. Değer oluşturmanın bir aracı olarak, ticari değişimde maliyetleri düşürmenin bir yol olduğunu söyleyebiliriz. Bu çalışmada hedeflenen; tedarikçi işletmelerin davranışlarının, satıcı firmalar açısından önemini belirtmek ve bu davranışların satıcının finansal açıdan performansını nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu çalışmada 382 satıcı firma örneklem kütlesi olarak seçilmiştir. Amaçlanan tedarikçi firmanın sağladığı; servis performansı, haberleşme seviyesi, satış desteğinin satıcının maliyetlerini ve finansal performansını ne yönde etkilediğinin araştırılmasıdır. Çalışma sonucunda görülmüştür ki; tedarikçi firma satıcıyla ne kadar çok haberleşirse, hizmet etkinliğini satıcıyı da kapsar şekilde artırırsa, servis performansını ne kadar çok artırırsa, ürün tanıtım ve satış desteğini ne kadar çok artırırsa bütün bu davranışlar satıcı için birer maliyet avantajı olacağından satıcının maliyetleri düşecek ve dolayısıyla finansal performansları artacaktır.
In literature and business practice are directing increased attention to the importance of creating value in buyer – supplier relationship.We can say one method for creating value and increased to financial performance is to reduce costs in commercial exchange. The overall purpose of this research was to analyze internal communication patterns, between supplier and buyer of service performance initiatives, supplier management strategies supported factors, internal performance in organizations providing high levels of service quality to their external customers. Data was collected from 382 purchasing executives of reseller - agent organizations. The results indecate that increased communication frequency, increased service performance, support factors of the suppliers facilities to the buyers location lower firm costs and increased financial performance.
URI: http://hdl.handle.net/11452/17824
ISSN: 1301-3386
Koleksiyonlarda Görünür:2003 Cilt 22 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Mak-9.pdf120.51 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons