Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16794
Title: Geri bildirim'in (feedback) üniversite öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme dersindeki başarısına etkisi
Authors: Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.
Peker, Reşat
Keywords: Geri bildirim
Feedback
University students
Üniversite öğrencileri
Issue Date: 1992
Publisher: Uludağ Üniversitesi
Citation: Peker, R. (1992). "Geri bildirim'in (feedback) üniversite öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme dersindeki başarısına etkisi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 31-39.
Abstract: Bu araştırmanın amacı geri bildirimin Üniversite öğrencilerinin ders başarılarına etkilerini araştırmaktır. Denekler "Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme" dersini almakta olan 3 sınıftaki toplam 82 öğrencidir. Her sınıf bir grup olarak ele alınmıştır. Birinci grupta her dersin sonunda o günkü konuyla ilgili kısa bir test ve o testteki hatalarla ilgili sözlü geri bildirim verilmiştir. İkinci grupta her dersin sonunda o günkü konuyla ilgili kısa bir test verildikten sonra testteki soruların doğru cevapları sözlü olarak cevaplandırılarak geri bildirim verilmiştir. Üçüncü grup kontrol grubudur. Bu gruba ne kısa test, ne de o testteki başarılarıyla ilgili geri bildirim verilmiştir. Beş haftalık bir öğretimden sonra her üç gruba da aynı anda 50 soruluk çoktan seçmeli bir başarı testi uygulanmıştır. Sonuçlar geri bildirim verilen grupların başarı ortalamaların hiç geri bildirim verilmeyen kontrol grubununkinden manidar şekilde yüksek olduklarını gösterdi.
The purpose of this study was to investigate the effects of feedback on academic achievement of university students. Subjects were 82 students from three different classes which were taking a course called "Measurement and Evaluation in Education ". Each class was treated as a group. In the first group, towards the end of each fesson a quiz was given and then feedback was given orally on wrong responses. In the second group, a quiz was given towards the end of each lesson and then only the correct ansvers were given orally. The third group served as control group thus received neither quiz nor feedback. After a 5-weeks of teaching a 50- item multiple- choice test was administered to all three groups at the same time. Results showed that performence of groups which received feedback were significantly higher than control group.
URI: http://hdl.handle.net/11452/16794
ISSN: 2667-6788
Appears in Collections:1992 Cilt 7 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7_1_5.pdf1.95 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons