Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15301
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYıldız, Ali Rıza-
dc.contributor.authorAraz, Hakan-
dc.date.accessioned2021-01-19T12:11:55Z-
dc.date.available2021-01-19T12:11:55Z-
dc.date.issued2020-10-05-
dc.identifier.citationAraz, H. (2020). Hava süspansiyon darbe sönümleyicinin çarpışma davranışının optimizasyonu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15301-
dc.description.abstractBu tez çalışmasında dinamik darbe testine maruz kalan hava süspansiyon körüğü bileşeni olan darbe sönümleyicinin enerji emilimi ve reaksiyon kuvveti incelenmiştir. Dinamik darbe testinde kırılan mevcut darbe sönümleyici için alternatif tasarımlar oluşturulmuştur. Sonlu elemanlar modeli oluşturulan tasarımlar için Radioss yazılımı kullanılarak analizler çözülmüştür. Elde edilen analiz sonuçlarına göre yaklaşık tasarım fonksiyonları oluşturulup, uygun olan tasarımlar için boyut optimizasyonu problem minimum ağırlık eldesi için tanımlanmıştır. Matlab program ile tanımlanan optimizasyon problemi çözülüp kırılmayan darbe sönümleyici için minimum ağırlık bulunmuştur. Son olarak optimum ağırlıktaki parçanın kopma gerilmesini dikkate alınarak dinamik darbe testi analizi yapılmış ve optimum ağırlıktaki parçanın analiz sonucunda kırılmadığı gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn this thesis, energy absorption and reaction force from the dynamic impact test results of the bumper, which is the air spring component, are investigated. Alternative designs were created for the existing broken bumper that was broken in the dynamic impact test. Analyzes of the designs with finite element models are solved through Radioss software. According to the analysis results obtained, the approximate design functions are created and the size optimization problem for the suitable designs is defined for the minimum weight. The defined optimization problem was solved with matlab and minimum weight was obtained for the bumper that did not break. Finally, taking into account the tensile stress of the optimum weight bumper, a dynamic impact test analysis was carried out, and it was observed that the optimum weight bumper did not break.en_US
dc.format.extentIX, 56 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDinamik darbe testitr_TR
dc.subjectOptimum tasarımtr_TR
dc.subjectHava süspansiyontr_TR
dc.subjectDarbe sönümleyicitr_TR
dc.subjectDynamic impact testen_US
dc.subjectOptimum designen_US
dc.subjectAir springen_US
dc.subjectBumperen_US
dc.titleHava süspansiyon darbe sönümleyicinin çarpışma davranışının optimizasyonutr_TR
dc.title.alternativeOptimum design for crash behavior of bumper in air springen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-4247-3442tr_TR
Appears in Collections:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hakan_Araz.pdf2.56 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons