Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14686
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAydınlı, Yaşar-
dc.contributor.authorKırıcıoğlu, Hatice Nur-
dc.date.accessioned2020-12-30T10:29:32Z-
dc.date.available2020-12-30T10:29:32Z-
dc.date.issued2020-01-31-
dc.identifier.citationKırıcıoğlu, H.N. (2020). Gazâlî'nin düşünce sisteminde irade varlığı olarak Tanrı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14686-
dc.description.abstractİrade kelimesi Allah'a atfedilip atfedilmeyeceği hususunda filozoflar ve kelamcılar arasında tartışmalara neden olan bir kavramdır. Problemin kaynağı Tanrı-âlem ilişkisine dayanmaktadır. Tanrı ve âlem arasındaki ilişkiyi sudur teorisi ile açıklayan filozoflar için irade kelamcıların anladığı manada "âlem ile Tanrı arasına giren zaman" şeklinde kabul edilemez bir sıfat iken, zamansal yaratmayı kabul eden kelamcılar için ise olmazsa olmaz bir sıfat olup, Tanrı ile âlem arasına zaman girmesinde problem yoktur. Çalışmamız, kavramın içerdiği anlamlar ve ihtilafa sebep olan yönleri ile beraber Gazâlî'nin içerisinden geldiği kelam geleneği ve üzerinde çalışmalar yaptığı felsefe geleneği arasında 'İrade Varlığı Olarak Tanrı'nın nasıl temellendirildiğini incelemeyi hedeflemektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe concept of will is a subject that have causedcontroversy among philosophers and theologians about whether or not to be attributed to Allah. The source of the problem is based on the god-universe relationship. For philospohers who explain the relationship between god and universe with "sudur theory" the will is an adjective, in the form of time between the universe and god which is unacceptable, on the other side for theologists who accept temporally creation, the will is an obligatory adjective and they see no problem in entering time between god and the universe. The aim of this study is to examine the meaning of the concept and the aspects of the conflict, along with the tradition of Ghazal's kalam and his studies on philosophy traditions and to examine how he developed the theory of God as the existence of will.en_US
dc.format.extentX, 112 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTanrıtr_TR
dc.subjectİrade,tr_TR
dc.subjectGazâlîtr_TR
dc.subjectKelamtr_TR
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectGodtr_TR
dc.subjectWillen_US
dc.subjectGhazâlîtr_TR
dc.subjectTheologyen_US
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleGazâlî'nin düşünce sisteminde irade varlığı olarak Tanrıtr_TR
dc.title.alternativeGod as a being of will in the thought system of Ghazâlîen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı/İslam Felsefesi Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hatice_nur_kırcıoğlu_tez.pdf.pdf2.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons