Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/13843
Başlık: Aedikula mimarisinin orijini ve mimari ikonografisi üzerine bir gözlem
Diğer Başlıklar: An observation on the origin of the Aedicule architecture and architectural iconography
Yazarlar: Erol, Ayşe F.
Anahtar kelimeler: Aedikula
Sahne binası
Heykel
Siyasi propaganda
Aedicule
Stage building
Sculptures
Political propaganda
Yayın Tarihi: 6-Oca-2009
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Erol, Ayşe F. (2009). “Aedikula mimarisinin orijini ve mimari ikonografisi üzerine bir gözlem”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(16), 55-75.
Özet: M.Ö. 1. yüzyılın erken dönemlerinde tarihlenen sahne binası tasvirlerini içeren rölieflere dayanarak, bilinen en erken aedikula tasarımlı mimarinin İtalya coğrafyasını işaret ettiği ileri sürülebilir. Bunun yanında antik yazarların kayıtları zamansal olarak arkeolojik malzemeyi destekleyen veriler sunmaktadır. Antik yazarların kayıtlarına dayanarak bu mimari tasarımın çıkış noktası olarak dönemin siyasi ve ekonomik yönden güçlü kişilerinin kendi propagandalarını heykeller aracılığıyla yapmak istedikleri fikri ileri sürülebilir. Bu kişilerin siyasi başarılarını gözler önüne serecek somut araçlara olan ihtiyaçları, bu heykelleri yerleştirecekleri mekanların yer aldığı bir mimari tasarıma yol açmış olmalıdır.
Based on reliefs from the early 1st century B.C. depicting stage buildings, it can be argued that the earliest material to our knowledge exemplifying aedicule design point to the Italian geography. Along with that, the records of antique authors provide data that temporally suggest the same conclusion. Departing from these sources, the origin of the aedicule architecture can be traced back to the idea that politically and economically significant persons of the time wished to carry out their own propaganda through sculptures to be placed within the aedicule. In other words, the reason why such an architectural design which offered space to place sculptures in was invented, must have been this need to make use of certain medium to denote these persons’ political achievements.
URI: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214460
http://hdl.handle.net/11452/13843
ISSN: 1302-2423
Koleksiyonlarda Görünür:2009 Cilt 10 Sayı 16

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10_16_3.pdf2.23 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons