Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11452/13236
Başlık: | Çocukların oyunlarındaki̇ akran etki̇leşi̇mleri̇ ve ortaya çıkan sorunlarda öğretmen müdahaleleri̇ni̇n i̇ncelenmesi̇ |
Diğer Başlıklar: | An investigation on peer interaction of children and teacher interventions in emerging problems in games |
Yazarlar: | Ezmeci, Fulya Akgül, Esra Akman, Berrin |
Anahtar kelimeler: | Okul öncesi eğitim Akran etkileşimi Oyun Öğretmen müdahalesi Pre-school Peer interaction Game Teacher intervention |
Yayın Tarihi: | 15-Kas-2019 |
Yayıncı: | Bursa Uludağ Üniversitesi |
Atıf: | Ezmeci, F. (2019). “Çocukların oyunlarındaki̇ akran etki̇leşi̇mleri̇ ve ortaya çıkan sorunlarda öğretmen müdahaleleri̇ni̇n i̇ncelenmesi̇”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 33(1), 67-85. |
Özet: | Bu araştırmada, 36-72 aylık çocukların oyun etkinliklerinde akranları ile kurdukları etkileşimlerini ve bu etkileşimlerde ortaya çıkan sorunlarda öğretmenlerin müdahalelerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma temel nitel araştırma deseninde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu 58 çocuk ve bu çocukların 4 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, 4 okul öncesi eğitim sınıfındaki öğretmenlere ve bu öğretmenlerin sınıflarındaki çocuklara yönelik gerçekleştirilen gözlemler ile toplanmıştır. Haftada 2 gün olmak üzere 8 hafta boyunca toplam 16 saatlik gözlemler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda: çocukların oynadıkları oyunlardaki dinamikler, çocukların cinsiyetlerine göre farklılaşmaktadır. Çocuklar birbirleri ile iletişimlerinde birbirlerine karşı fiziksel veya sözlü şiddet içeren davranışlar sergilemektedirler. Çocuklar arasında bir problem ya da tartışmalı bir durum ortaya çıktığında, çocuklar istendik yollarla çözüm gerçekleştirememektedirler. Oyunlarda işbirlikçi oyun davranışları sıklıkla gözlemlenmiştir. Bununla birlikte sınıfta özel gereksinimli çocuğun olması, çocuklar arasındaki akran etkileşimlerinin dinamiklerini farklılaştırmaktadır ve son olarak öğretmenlerin ortaya çıkan sorunlara yönelik müdahalelerinin çocuklara aralarındaki problemi çözdürücü değil, genellikle öğretmenin kendisinin karara varması şeklinde gerçekleşmektedir. Öğretmenlerin bu kararı genellikle özel gereksinimli çocuğu ortamdan uzaklaştırmak yönündedir. This qualitative study aims to investigate the peer interaction of 36 to 72-month-old children and the intervention of teachers in case of trouble during game activities. The study group consisted of 58 pre-school children and four pre-school teachers. The data of the research were collected via unstructured non-participant observations from the teachers and their students. A total of sixteen hours of observations were made two days a week for eight weeks. The findings are as follows: children exhibited verbal and physical violence against each other in communication; when a controversial case is concerned, problem-solving could not be achieved in the desired ways; cooperative game behaviours were often observed; when a child with special needs was in the classroom, the dynamics of peer interaction between the children differentiated; and, finally, the interventions of the teachers on the emerging problems were teacher-centered rather than child-centered and encouraging children to solve their problems. Teacher intervention often distanced the child with special needs. |
Açıklama: | Bu çalışma Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur. |
URI: | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1055515 http://hdl.handle.net/11452/13236 |
ISSN: | 2667-6788 |
Koleksiyonlarda Görünür: | 2020 Cilt 33 Sayı 1 |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
33_1_3.pdf | 454.82 kB | Adobe PDF | Göster/Aç |
Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License