Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/13203
Title: | Okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları İle özliderlik düzeyleri arasındaki ilişki |
Other Titles: | The relation between academic internal motivation and self-leadership levels of preschool teacher candidates |
Authors: | Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi. 0000-0002-3704-8994 0000-0002-0551-7741 Çubukcu, Ayşe Kahraman, Pınar Bağçeli |
Keywords: | Akademik içsel motivasyon Öz liderlik Okul öncesi Öğretmen adayı Academic internal motivation Self-leadership Preschool Teacher candidates |
Issue Date: | 11-Dec-2018 |
Publisher: | Bursa Uludağ Üniversitesi |
Citation: | Çubukcu, A. ve Kahraman P. B. (2018). “Okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları İle özliderlik düzeyleri arasındaki ilişki''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 32(1), 25-41. |
Abstract: | Bu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ile özliderlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören toplam 226 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Özliderlik Ölçeği ve Akademik İçsel Motivasyon Ölçeği ile Kişisel Bilgi Formu aracılığıyla toplanmıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ile özliderlik düzeyleri arasındaki ilişki “Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı” ile belirlenmiştir. Ayrıca sınıf düzeyine göre okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ve özliderlik düzeyleri arasında farklılık olup olmadığı da “Kruskal Wallis Testi” ile incelenmiştir. Araştırma neticesinde okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ile özliderlik düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Değişen dünyaya ayak uydurabilmek için öz liderlik düzeyi yüksek ve işini severek yapan bireylerin yetiştirilmesi gerekmektedir. Bu durum da öncelikle öğretmenlerin bu becerilerle donanmış olmasından geçmektedir. This research was carried out in order to determine the relation between academic internal motivation and self-leadership levels of preschool teacher candidates. The research was carried out in the relational scanning model. The study group of the research consists of totally 226 teacher candidates who attend Uludağ University Faculty of Education Preschool Education Department in 2017-2018 education year. Within the research Self-leadership Scale and also Academic Internal Motivation Scale and Personal Information From were used. The relation between academic internal motivation and self-leadership levels of preschool teacher candidates was determined with “Pearson Product Moment Correlation Coefficient”. In addition whether there is a difference between academic interval motivation and the self-leadership of the preschool teacher candidates according to class grade was examined by “Kruskal Wallis Test”. As a result of the research it was determined that there is relation between academic interval motivation and the self-leadership of the preschool teacher candidates positively. In order to keep up with the changing world it is necessary to rear teachers who have high level of self-leadership and like doing their job. |
URI: | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/730791 http://hdl.handle.net/11452/13203 |
ISSN: | 1301-3416 |
Appears in Collections: | 2019 Cilt 32 Sayı 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
32_1_2.pdf | 340.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License