Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-10-06T11:32:35Z-
dc.date.available2020-10-06T11:32:35Z-
dc.date.issued2018-12-11-
dc.identifier.citationÇubukcu, A. ve Kahraman P. B. (2018). “Okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları İle özliderlik düzeyleri arasındaki ilişki''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 32(1), 25-41.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3416-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/730791-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13203-
dc.description.abstractBu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ile özliderlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören toplam 226 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Özliderlik Ölçeği ve Akademik İçsel Motivasyon Ölçeği ile Kişisel Bilgi Formu aracılığıyla toplanmıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ile özliderlik düzeyleri arasındaki ilişki “Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı” ile belirlenmiştir. Ayrıca sınıf düzeyine göre okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ve özliderlik düzeyleri arasında farklılık olup olmadığı da “Kruskal Wallis Testi” ile incelenmiştir. Araştırma neticesinde okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ile özliderlik düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Değişen dünyaya ayak uydurabilmek için öz liderlik düzeyi yüksek ve işini severek yapan bireylerin yetiştirilmesi gerekmektedir. Bu durum da öncelikle öğretmenlerin bu becerilerle donanmış olmasından geçmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThis research was carried out in order to determine the relation between academic internal motivation and self-leadership levels of preschool teacher candidates. The research was carried out in the relational scanning model. The study group of the research consists of totally 226 teacher candidates who attend Uludağ University Faculty of Education Preschool Education Department in 2017-2018 education year. Within the research Self-leadership Scale and also Academic Internal Motivation Scale and Personal Information From were used. The relation between academic internal motivation and self-leadership levels of preschool teacher candidates was determined with “Pearson Product Moment Correlation Coefficient”. In addition whether there is a difference between academic interval motivation and the self-leadership of the preschool teacher candidates according to class grade was examined by “Kruskal Wallis Test”. As a result of the research it was determined that there is relation between academic interval motivation and the self-leadership of the preschool teacher candidates positively. In order to keep up with the changing world it is necessary to rear teachers who have high level of self-leadership and like doing their job.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAkademik içsel motivasyontr_TR
dc.subjectÖz liderliktr_TR
dc.subjectOkul öncesitr_TR
dc.subjectÖğretmen adayıtr_TR
dc.subjectAcademic internal motivationen_US
dc.subjectSelf-leadershipen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectTeacher candidatesen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları İle özliderlik düzeyleri arasındaki ilişkitr_TR
dc.title.alternativeThe relation between academic internal motivation and self-leadership levels of preschool teacher candidatesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-3704-8994tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-0551-7741tr_TR
dc.identifier.startpage25tr_TR
dc.identifier.endpage41tr_TR
dc.identifier.volume32tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorÇubukcu, Ayşe-
dc.contributor.buuauthorKahraman, Pınar Bağçeli-
Appears in Collections:2019 Cilt 32 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32_1_2.pdf340.6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons