Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/13071
Başlık: Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıkları ile yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumlarının incelenmesi
Diğer Başlıklar: An analysis of pre-service science teachers’ attitude towards renewable energy sources and their awareness towards environmental problems
Yazarlar: Yenice, Nilgün
Tunç, Gizem Alpak
Anahtar kelimeler: Çevre sorunları
Farkındalık
Öğretmen adayları
Yenilenebilir enerji
Environmental problems
Awareness
Renewable energy sources
Teacher candidates
Yayın Tarihi: 7-Oca-2018
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Yenice, N. ve Tunç G.A. (2018). “Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıkları ile yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumlarının incelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 31(1), 207-222.
Özet: Bu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıkları ile yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin batı bölgesinde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 371 fen bilgisi öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak; “Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalık Ölçeği” ve “Yenilenebilir Enerji Kaynakları Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Betimsel istatistiklere ek olarak, fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıkları ile yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla pearson momentler çarpımı korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının olumlu düzeyde; yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumlarının ise olumlu düzeye yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalık düzeyleri ile yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumları arasında genel olarak orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
This study aims at analysis to determine relation between awareness towards environmental problems of science teacher candidates and their attitude towards renewable energy sources. It was carried out during the school year of 2015-2016 with 371 pre-service science teachers attending a faculty of education in university where is located in the western part of Turkey. The data of the study were collected using two tools: “Environmental Problems Awareness Scale” and “The Scale of Renewable Energy Sources”. The data collected were analysed using descriptive statistics. In addition to descriptive statistics, benefited from pearson moment correlation analysis to determine relation between awareness towards environmental problems of science teacher candidates and their attitude towards renewable energy sources. The findings showed that the participants had a awareness towards environmental problems was positive also their attitude towards renewable energy sources was close to positive level. It was also found that, there is a meaning, positive and moderate relationship between the participants awareness towards environmental problems and their attitude towards renewable energy sources.
URI: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/517814
http://hdl.handle.net/11452/13071
ISSN: 1301-3416
Koleksiyonlarda Görünür:2018 Cilt 31 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
31_1_8.pdf295.34 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons