Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/13045
Başlık: 66-72 aylık çocukların sevgi, mutluluk, korku, üzüntü duygularını tanımlama durumlarının ve resmederken kullandıkları renklerin incelenmesi
Diğer Başlıklar: Analyzing 66-72 month old children’s description of feelings of love, happiness, fear and sadness and the colors they use while drawing
Yazarlar: Oya, Ramazan
Öveç, Özge
Anahtar kelimeler: Duygu resimleri
Okul öncesi
Renkler
Emotion drawing
Preschool
Colors
Yayın Tarihi: 28-Kas-2016
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Ramazan, O. ve Öveç, Ö. (2016). “66-72 aylık çocukların sevgi, mutluluk, korku, üzüntü duygularını tanımlama durumlarının ve resmederken kullandıkları renklerin incelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 30(1), 265-289.
Özet: Araştırmada okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 66-72 aylık çocukların sevgi, mutluluk, korku ve üzüntü duygularını tanıyıp tanımadıkları ve bu duyguları resmederken kullandıkları renklerin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubu, İstanbul’un Kâğıthane ilçesindeki bir anasınıfına devam eden, tesadüfi yöntemle seçilmiş 66-72 aylık 39 kız ve 61 erkek olmak üzere toplam 100 çocuktan oluşmaktadır. Çocuklarla bireysel olarak yapılan uygulamalarda, öncelikle bu duyguların anlamı üzerine sorular sorulmuş ve ardından zıt duygular olarak kabul edilebilecek “sevgi ve korku” ile “mutluluk ve üzüntü” iki ayrı çalışmada çocuklar tarafından resmedilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların sevgi, korku, mutluluk ve üzüntü duygularını tanımlayamasalar bile bu duyguları ortaya çıkaran bir durumu tanımlayabildikleri belirlenmiştir. Ayrıca çocukların resimleri incelendiğinde, olumsuz duygularda tek renk kullanımının daha yoğun olduğu ve özellikle siyah rengin tercih edildiği saptanmıştır. Ancak birden fazla renk kullanan çocukların resmedilen duyguya göre kullandıkları renklerin farklılaşmadığı görülmüştür.
In this research, analyzing whether 66-72 month old children attending preschool education institutions recognize feelings such as love, happiness, fear, sadness and the colors they use while drawing these feelings was aimed. Study group of this qualitative research is randomly selected 66-72 month old 100 children, 39 girls and 61 boys, who attend a preschool institution in Kağıthane province of İstanbul. In individual practices, children were asked questions about meaning of love, happiness, fear and sadness and asked to draw them. As a result of the research, it was determined that children are able to identify a situation that would cause feeling of love, happiness, fear and sadness even if they are not able to identify mentioned feelings themselves. Moreover, it was found that children tend to use one color, especially black, while drawing negative emotions. However, it was determined that in the drawings that are used more than one color, the colors children use do not differ according to feeling that is drawn.
URI: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/317702
http://hdl.handle.net/11452/13045
ISSN: 1301-3416
Koleksiyonlarda Görünür:2017 Cilt 30 Sayı 1

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
30_1_11.pdf311.18 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons