Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/12589
Başlık: Mühendislik eğitiminde geometrik toleransların öğretimine yönelik artırılmış gerçeklik uygulaması geliştirilmesi
Diğer Başlıklar: Development of augmented reality application for teaching geometric tolerances in engineering education
Yazarlar: Kagıoglou, Mike
Unver, Ertu
Bursa Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi.
Bursa Uludağ Üniversitesi/Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu.
Kofoğlu, Muhammed
Kuş, Abdil
Emreli, Derya
Arslan, Rıdvan
Anahtar kelimeler: Artırılmış gerçeklik
Geometrik toleranslar
Teknik resim eğitimi
Augmented reality
Geometric tolerances
Engineering drawing education
Yayın Tarihi: 10-Nis-2019
Yayıncı: Bursa Uludağ Üniversitesi
Atıf: Kofoğlu, M. vd. (2019). "Mühendislik eğitiminde geometrik toleransların öğretimine yönelik artırılmış gerçeklik uygulaması geliştirilmesi". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(2), 173-184.
Özet: Günümüzde, iş hayatına başlayacak bireylerin üretime bir an önce katılabilmeleri büyük önem arz etmekte ve mesleki alanları ile ilgili bilgi ve becerileri eğitimleri esnasında kazanmaları gerekmektedir. Özellikle mühendislik eğitimlerinde teknik konu ve kavramların öğretiminde yeni teknolojilerin eğitime adapte edilmesi gerekir. Bu amaçla son yıllarda artırılmış gerçeklik (AG) teknolojileri kullanıcıya verdiği “cisimlerdeki derinlik algısı” ve “cisimlerle görsel olarak etkileşim” imkânı ile oldukça etkili bir teknik olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada kişilerde Teknik Resim öğrenme performansının yükseltmesi amacıyla özgün bir mobil AG uygulamasının geliştirme süreçleri irdelenmektedir. Bu kapsamda, Unity3D uygulaması üzerinde AG ile makine imalat-montaj süreçlerinde çok yaygın kullanılan teknik resim konularından olan geometrik toleranslar mobil AG uygulaması olarak geliştirilmiştir. Uygulamada geometrik ölçülendirme ve toleransların (GD&T) kolaylıkla anlaşılabilir ve öğretilebilir olması amaçlanmıştır.
It is of great importance for individuals to start working life early and acquire knowledge and skills related to their professional fields during their education. Particularly for learning engineering subjects and concepts, relevant technologies should be adapted into education. Recently, for this purpose, Augmented Reality (AR) technologies come to the fore as a highly effective technique with the possibility of perception of depth and visual interaction with objects. In this study, development processes of a specific mobile AR application are examined in order to increase the performance of Technical Drawing learning. In this context, the geometric tolerances widely used in technical drawing subjects in the machine manufacturing-assembly processes with AR on Unity3D applications were developed as mobile AR application. In the application, the concepts of geometric dimensioning and tolerances (GD&T) are intended to be easily understandable and teachable.
Açıklama: Bu çalışma, AB Erasmus+ Programı Mesleki Eğitim Stratejik Ortaklıklar kapsamında yürütülmekte olan 2017-1-TR01-KA202-45941 numaralı “Virtual and Augmented Reality (V&AR) in Design for Manufacture” (2019) isimli proje kapsamında gerçekleştirilmiştir.
URI: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/798670
http://hdl.handle.net/11452/12589
ISSN: 2148-4155
Koleksiyonlarda Görünür:2019 Cilt 24 Sayı 2

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
24_2_13.pdf1.04 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons