Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/12188
Başlık: Öğretim elemanlarının atwood aleti problemi çözüm stratejilerinin prakseolojik analizi
Diğer Başlıklar: Praxeological analysis of instructors' atwood tool problem solution strategies
Yazarlar: Yavuz, Ahmet
Özdemir, Gökhan
Anahtar kelimeler: Atwood aleti problemi
Problem çözme stratejileri
Öğretim elemanı çözümleri
Anlamlı öğrenme
Prakseolojik analiz
Atwood’s machine problem
Problem solving strategies
Instructors’ solutions
Meaningful learning
Praxeological analysis
Yayın Tarihi: 1-Ağu-2009
Yayıncı: Uludağ Üniversitesi
Atıf: Yavuz, A. ve Özdemir G. (2009). “Öğretim elemanlarının atwood aleti problemi çözüm stratejilerinin prakseolojik analizi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 22(2), 357-377.
Özet: Bu araştırmanın amacı, Newton Mekaniğinin alışılmış ve evrensel problemlerinden biri olan Atwood Aleti problemine ilişkin öğretim elemanlarının çözüm stratejilerini ve tutarlılıklarını analiz etmektir. Araştırmada kullanılan veriler İngilizce başta olmak üzere çeşitli dillerde internet üzerinde yayınlanmış 30 öğretim elemanının çözümleridir. Çözümler nitel olarak Prakseolojik Analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, üç farklı çözüm stratejisi tespit edilmiştir. Atwood Aleti probleminin doğasındaki zorluktan kaynaklanan çözümü basitleştirme eğilimi çözümlerdeki bazı güçlükleri ve iç tutarsızlıkları ortaya çıkarmıştır. Öğretim elemanlarının izledikleri problem çözüm stratejilerinin değişik basamaklarında tutarlı olmadıkları gözlenmiştir. Bu stratejilerin, öğrencilerin anlamlı ve tutarlı bir problem çözme stratejisi geliştirmesine izin vermeyen nitelikte olduğu sonucuna varılmıştır. Bu araştırmanın sonuçları tartışılmış ve anlamlı bir çözüm için farklı stratejiler önerilmiştir.
The purpose of this study is to analyze instructors’ problem solving strategies about Atwood’s Machine that is one of the common and universal problem of Newtonian Mechanics. The data used in this study is 30 instructors’ solutions published online in various languages particularly in English. The solutions are qualitatively analyzed with Praxeological Analysis. As a result, three different solution strategies are determined. Because of the difficult nature of the Atwood’s Machine problem, the tendency for the simplification of the solutions results in some difficulties and internal inconsistencies in the solutions. It is observed that the instructors are not consistent in their strategies followed in different steps of the solutions. As a consequent, these strategies do not let students develop meaningful and internally consistent problem solving strategies. The results of this study are discussed with the suggestions about different strategies for a meaningful solution.
URI: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153371
http://hdl.handle.net/11452/12188
ISSN: 2667-6788
Koleksiyonlarda Görünür:2009 Cilt 22 Sayı 2

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
22_2_3.pdf449.33 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons