Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/11729
Title: İstanbul kenti bazı alışveriş caddelerinin peyzaj tasarımı açısından değerlendirilmesi
Other Titles: A research on the evaluation of some shopping streets in terms of landscape design in Istanbul
Authors: Akdeniz, Nilüfer Seyidoğlu
Özkan, Pınar
Bursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Peyzaj Anabilim Dalı.
0000-0002-8485-5449
Keywords: Istanbul city and towns
İstanbul ve ilçeleri
Alışveriş caddeleri
Peyzaj tasarımı
Peyzaj öğeleri
Shopping streets
Landscape design
Landscaping components
Issue Date: 28-Feb-2020
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Özkan, P. (2020). İstanbul kenti bazı alışveriş caddelerinin peyzaj tasarımı açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
Abstract: Caddeler, kentlerde yer alan ve kentin kimliğini yansıtan en önemli kamusal mekânlardan birisidir. Sosyal, kültürel ve ticari anlamda imkân sağlayan alışveriş caddeleri, kentin en yoğun kullanımına sahip ve erişebilirliğin yüksek olduğu kamusal mekânlardır. Alışveriş Caddeleri, peyzaj öğeleri ile birlikte kent peyzajını zenginleştirerek kent yaşamına katkı sağlamaktadır. Türkiye’nin en büyük metropol kenti olan İstanbul’un merkezi konumunda yer alan ve ticari ve sosyo-külterel anlamda önemli yere sahip olan bazı alışveriş caddelerinin peyzaj mimarlığı açısından değerlendirildiği bu çalışmada, İstiklal Caddesi, Nişantaşı Bölgesi Caddeleri (Rumeli Cad.,Teşvikiye Cad.,Abdi İpekçi Cad., Maçka Cad.) Bağdat Caddesi, General Asım Gündüz Caddesi, Fevzipaşa Caddesi, Bakırköy Bölgesi Caddeleri (Fahri Korutürk Cad., Ebuzziya Cad.), Marmara Caddesi ve 58. Bulvar Caddesi çalışma materyali olarak belirlenmiştir. Çalışma alanı olarak seçilen sekiz caddenin yapısal- bitkisel peyzaj öğeleri ve caddede bulunan sektörlerin ticaret türüne göre mekânsal dağılımları incelenmiştir. Sekiz alışveriş caddesinin geçmişten günümüze kadar geçirdiği değişimler ile birlikte incelenen peyzaj öğeleri ve sektörel dağılımları günümüzde ortaya çıkan sorunları belirlemektedir. Alışveriş caddelerine olan talebi ve işlevselliğini arttırmak amacıyla, peyzaj öğelerinin iyileştirilmesine yönelik çözüm önerileri getirilmiştir.
Shopping streets, which provide opportunity in social, cultural and commercial areas, are public spaces reflecting the urban life and being used most commonly. Shopping streets make a contribution to the urban life by enriching the urban landscape with landscaping components. In this study, in which some shopping streets, that are at the center of Istanbul-the largest metropolitan city of Turkey- as well as having an important role in historical and socio-cultural aspects, are assessed; İstiklal Street, streets of Nişantası District (Rumeli Str., Teşvikiye Str., Abdi İpekçi Str., Maçka Str.), Bağdat Str., General Asım Gündüz Str., Fevzipaşa Str., streets of Bakırköy District (Fahri Korutürk Str., Ebuzziya Str.), Marmara Str. and 58th Boulevard Str. are determined as the study materials. Structural and botanical landscaping components of these eight streets which are chosen as study area as well as spatial distribution of current industries and sectors on the street as per the type of commerce were analyzed and their current situations and problems were identified; suggestions for optimizing these streets in line with design criteria were developed.
URI: http://hdl.handle.net/11452/11729
Appears in Collections:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621586.pdf31.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons